שחק 87

פרטי המטוס:

דגם: מיראז’ IIIBJ

יצרן: דאסו, צרפת

מספר יצרן: 237

מספר סידורי בקו היצור של המטוסים לחיל האויר: BJ-2

שנת יצור:1966

הדמיית מחשב

תולדות המטוס:

המטוס הגיע ארצה בתאריך 11 במרץ 66 כשהוא נושא את אות הקריאה 4X-FUX. זהו מטוס השחק האחרון שסופק. נכנס לשירות בטייסת העטלף בתל נוף. המטוס שימש הן לטיסות הסבה לשחק והן כמטוס קרב בגיחות מבצעיות.ב-6 ביוני 67 נפגע המטוס, אותו הטיס סרן גיורא רום מנ”מ מעל רמת הגולן ורום נפצע. הוא הנחית את המטוס הפגוע ברמת דוד.הוטס גם בטייסת 101.

היסטורית האחזקה שלו כוללת התקנת אב טיפוס למכשיר קשר ARK-51 שבוצעה באוקטובר 71.

ב-8 באוקטובר 70, כשנסגרה הטייסת כטייסת שחק, הועבר לטייסת 117 ברמת דוד. כשנסגרה גם טייסת זו כהכנה לקליטת מטוסי הנץ באוגוסט 1979 ,הועבר לטייסת 253 בבסיס איתם, וכשהוחזר הבסיס לידיHם מצריות לאחר הסכמי השלום, הועבר עם מטוסי הטייסת לבסיס חצור ב-24 בספטמבר 81 ,שם הוקמה באפריל 82 טייסת המילואים 254 בפיקוד סא”ל גיורא אבן. יצא משירות ביוני 82 כשבספריו רשומות 1479 שעות טיסה ולאחר מכן נמכר לחיל האויר של ארגנטינה בעיסקה שנקראה “עששית”.

הועבר למפעל בדק מטוסים של התעשיה האוירית לביקורת שלאחריה נצבע וסומן במספר זנב של חיל האויר של פרו FAP-4817 כדי להסוות את יעדו. שומר במעטפת הגנה “קוקון” ונשלח במשלוח השני באניה “אלמה טוקומןן” שהגיעה לנמל בואנוס איירס בתאריך 1 בפברואר 83 , והועבר לבסיס האחזקה ריו קווארטו. נכנס לשירות בתאריך 17 באוקטובר 84 תחת מס’ זנב C-721 והופעל בטייסת הקרב ה-55 של הבריגדה האוירית הרביעית בבסיס מנדוזה.

לאחר שיצא משירות בשנת 1998 ובספריו רשומות 1694:30 שעות טיסה,אוחסן ביח’ האחזקה AMACUAR בבסיס ריו קוארטו.בשנת 2002 צורף לאוסף במוזיאון הטכנולוגי שנמצא בבסיס.

לאחר מכן הועבר למוזיאון סנטה רומנה הנמצא בוילה מרסדס שבמחוז סן לואיס.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *