פרטי המטוס:
דגם: 172 קטלס RG II
יצרן: ססנה, ארה”ב
מספר יצרן: 172RG0893
שנת יצור: 1982
תולדות המטוס:
המטוס היה רשום בארה”ב תחת אות הקריאה N9576B. ובעליו האחרונים היתה חברת לנקסטר אויאיישן מהעיר לנקסטר במדינת פנסילווניה. נרכש ע”י יגאל מרום באוקטובר 1987 והובא ארצה על ידו בטיסה בינואר 1988 לאחר שהרכיב במטוס מכשיר לורן ומיכלי דלק לטווח ארוך. המיכלים הוסרו בנחיתת ביניים באנגליה. מרום השתמש במטוס בטיסות בארץ ולטיסות לחו”ל. היה זה המטוס הראשון מסוגו בארץ ובעל כני נסע מתקפלים.
נמכר לוויטק מיכליק משיקאגו באפריל 2011. על המטוס הורכבו כנפיים והגה כיוון משומשים ב-6 באוקטובר 2011 והוא קיבל תעודת כושר טיסה בארה”ב ב-13.12.11 ונשא את אות הקריאה N60VM. המטוס נצבע וכן שופץ פנים התא בשנת 2012. לאחר מכן הוצע למכירה כשבספריו רשומות 2,220 שעות גוף.
נמכר לביה”ס לטיסה ENDEAVOUR FLIGHT TRAINING INC מאופה לוקה שבמדינת פלורידה,וסימן הרישום שלו שונה ל-N510FA ב-31 ביולי 2013. סימן רישום זה בוטל ב-18 בדצמבר 2018 לאחר שהמטוס יוצא לקניה עם 3,486.7 שעות גוף מאז חדש, ו-1,253.3 שעות מנוע מאז השיפוץ האחרון.
במאי 2019 חזר לארה”ב לחברת ENDEAVOUR FLIGHT TRAINING INC וקיבל שוב את רישומו הקודם N510FA. תעודת הרישום הוצאה ב-24 במאי 2019.
בשדה התעופה באופה לוקה (Photo:Juan Camilo Rojas)
המטוס היה הדגם הראשון מסוגו שהובא לישראל בטיסה מארה”ב ע”י הטייס יגאל מרום מקיסריה. דגם זה היה יחודי וראשון שהיה בעל גלגלים מתקפלים, הגדר IFR, מכשיר ניווט לורן, מיכלי דלק לטווח ארוך וטייס אוטומטי .