אלואט 018

פרטי המסוק:

דגם: SA-318C אלואט II  אסטזו

יצרן: סוד אויאסיון, צרפת

מספר יצרן: 2148

מספר גוף: 750C

תולדות המסוק:

יוצר  בשנת 1970 וביצע את טיסת הבכורה ממפעל מריגנאן . נמכר לחיל האויר הישראלי ובו מורכב מנוע טורבומקה אסטזו מספר סידורי 224. הוא הוטען בבטנו של מטוס נורד של חיל האויר, שנחת  בתל נוף, המסוק נפרק, הורכב והוטס לטייסת 125 בשדה דב. קיבל בחיל  האויר את מס’ הזנב  18 ששונה בנובמבר 73 ל-018. 

שימש בטייסת למשימות מגוונות כגון הטסת אר”מים, סיור  וטיווח ארטילרי. יצא משימוש עם סגירת מערך האלואטים בחיל האויר   ב-17 במאי 75 .

נמכר ע”י סיב”ט לבעלים בצרפת, הועבר למפעל חברת אירוספטיאל במריגנאן , ושם הוסב לדגם SA.315B למה, מספר הסבה 23, יצא מההסבה בתאריך 21 במאי 86.

ב-21 ביולי 86 נרשם באיטליה ע”ש חברת Elitecnica Italiana Srl שחכרה אותו מחברת Italease, תחת סימן הרישום I-ISAF. באוגוסט 88 רכשה Elitecnica את המסוק, והוא נראה כשעליו מדבקות של Protezione Civile Valle d’Aosta (המשמר האזרחי של ואלה ד’אוסטה). בהמשך נמכר לחברת Elicampiglio Srl מטורינו, ואח”כ לחברת Elicampiglio Srl מהעיר מדונה די קאמפיג’יליו, ואחר כך נמכר ל- Protezione Civile, Servizio Antincendio Boschivo (שירות כיבוי האש של המשמר האזרחי),המסוק עדיין רשום באיטליה.

למה I-ISAF ׁתמונה: Varani Ennio

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
מנוי
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

0
Would love your thoughts, please comment.x