פרטי המטוס:
דגם: BN2A-2 איילנדר
יצרן: בריטן נורמן, מפעל במבריג’, האוי ווייט,בריטניה
מספר יצרן: 0285B
תולדות המטוס:
המטוס ביצע את טיסתו הראשונה בתאריך 10.7.71 ממפעל בריטן נורמן כשהוא נושא את אות הקריאה המיוחד G-51-285 שהוקצה לטיסות הניסוי והרישוי. שישה ימים אחר כך נרשם על שם בריטן נורמן במנהל התעופה האזרחית המלכותית והוקצה לו אות קריאה G-AZBV.
נמכר לחברת פיירוקס אויאיישן סרוויסס ב-29.8.71. עיסקת מכירה לחברת התעופה האירית בוליפרי אויאיישן, שבמסגרתה גם הוקצה אות קריאה אירי EI-AVO לא הושלמה והמטוס נמכר לחברת ישראוויה הירושלמית ונרשם על שמה בתאריך 4.5.72 תחת אות קריאה 4X-AYK. המטוס הופעל לטיסות פנים ארציות.
נמכר לחברת כנף ארקיע בדצמבר 1972 שגם היא השתמשה בו לטיסות פנים, בשנת 1973 נתרם לחיל האויר , קיבל שם מס’ זנב 004 ואות קריאה אזרחי 4X-FNP שהוחלף ל-4X-FMD.המטוס הופעל לטיסות קישור, סבבי דואר וחומר מודיעיני, תובלות למסלולים שחייבו כושר המראה ונחיתה קצרים,תובלת מפקדים ואף לאימון נווטים בביה”ס לטיסה. כשהוחלט להוציא את האיילנדרים משירות בחיל האויר בשנת 1982 נדרשה לכך הסכמת התורם, אך היות והוא לא היה במצב בריאותי שאיפשר קבלת החלטה,הועבר המטוס למוזיאון ח”א בחצרים.