פרטי המטוס
דגם: A-4N Skyhawk II
יצרן: מקדוננל דגלס, ארה”ב

תיאור הארוע
בליל ה-11 לדצמבר חזר עייט 382 לתל נוף לאחר טיסות לילה, כאשר הוא מתרגל הקפות לילה. לאחר ביצוע Touch & Go בגובה 200-300 רגל, נשמע פיצוץ במנוע מלווה בהבהקים, במקביל – אבד המתח החשמלי והמטוס החל לגלגל שמאלה. הטייס יריב גרשוני נטש ליד גדר הבסיס. הוא נפגע בגבו בעת הנטישה.
ועדת החקירה שמונתה לחקירת התאונה קבעה שמדובר ככל הנראה בלהב שנשברה במדחס המנוע, חדרה למנוע והרסה אותו.
שיחזר עמוס דור:
“אני שומר בדת”ק 2. עומד למעלה באיזור יציאת המטוסים מהדת”ק. החבר’ה מחכים שהמטוסים יחזרו, ואני מחכה שתגיע שעת חצות ללכת לישון. פתאום רואה אש ושומע פיצוץ מכוון קצה המסלול. לא מבין מה קרה. לאחר זמן מה מגיע לכוון שלי טייס ברגל…זה היה יריב שיצא לטיסת אימונים מהדת”ק שבו אני שומר, במטוס מס’ 382. “היי יריב” אני מברך אותו . “מה , החזרת את המטוס לדת”ק 1? ” חשבתי לתומי שהוא נחת בדת”ק 1 והחליט ללכת להטסה ברגל משום מה. “הלך המטוס ” הוא אומר, “נטשתי בקצה מסלול.” הכל בקור רוח ואני בהלם, לא יכול להוציא מילה. חשבתי שהוא מסתלבט עלי…..” |