תאונת קורנס 133

תאונה של מטוס קרב

פרטי המטוס:

דגם: F-4E-40-MC פאנטום 2

יצרן: מקדוננל דגלס, ארה”ב

מספר יצרן: 3661

מספר חא”א: 68-0486

תיאור האירוע:

ב-6 באוקטובר 1976 המריא המטוס של טייסת 201 מבסיס חצור לאימון תקיפה במטווח. על הגאיו היו מפקד הטייסת סא”ל אביאם סלע ונווטו. לאחר כ-30 דקות סיימו את האימון במטווח ופנו לחזור לבסיס. לפתע ירד הלחץ ההידראולי במערכות ההידראוליות HYD-1 ו-HYD-2 . הטייס הודיע בקשר על התקלה, הפנה את המטוס לעבר הים, שם השליך את הפצצות שנותרו ופנה חזרה לעבר הבסיס.

מגדל הפיקוח בחצור , שבו היו באותה עת קצין המגדל פיני בן ארי ואחראי המשמרת עצמון דקל נערך לנחיתת החירום, והזניק את גף כיבוי אש ואת צוות חילוץ המטוסים. לקראת הנחיתה הוריד הטייס גלגלים, אך רק כן הנסע הקדמי ירד וננעל. הטייס הרים את ידית הגלגלים אך כן הנסע הקדמי נשאר במצב מטה.

לאחר התייעצות עם הנווט הנמיך הטייס את המטוס לגובה מטר מעל למסלול וביקש מהמגדל להודיע לו מתי יוכל להוריד את וו העצירה על מנת שיתפס בכבל העצירה המתוח לרוחב המסלול. לאחר כ-400 מטר של טיסה נמוכה ומהירה הוריד הטייס את הוו וסגר את המצערות. המטוס נפל על המיכלים הנתיקים והוו נתפס בכבל. המטוס עצר.

הצוות פתח את החופות, פתח את הרתמות הקושרות אותו לכיסאות המפלט, קפץ החוצה, התרחק במהירות מהמטוס שהחל לעלות באש ותפס מחסה בתעלה סמוכה. הכבאיות הגיעו למקום בדהרה והחלו בפעולות הכיבוי.

ועדת סקר קבעה שאפשר לשקם את המטוס. הוא הובל בתובלה קרקעית לתעשיה האוירית, ובשנת 1982, לאחר שהושקעו בו 38,200 שעות עבודה, כולל שינויים ושיפורים, חזר המטוס לאויר, וכמיטב המסורת נקרא הצוות שהנחית אותו, להחזירו לטייסת.

בתעשיה האוירית לאחר השיפוץ

תודתנו לעצמון דקל על העזרה בפרטים

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Azmon dekel
Azmon dekel
5 months ago

הטייס: אביעם סלע .
פקחי הטיסה במגדל:
קצין מגדל פיני בן ארי
אחמ”ש: עצמון דקל

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
2
0
Would love your thoughts, please comment.x