פרטי המטוס:
דגם: F-4E-54-MC פאנטום II
יצרן: מקדוננל דגלס, ארה”ב
מספר יצרן: 4450
מס’ חא”א: 72-1487
פרטי האירוע:
המטוס המריא בודד לגיחת אימונים ב-21 בספטמבר 1987, כשאותו מטיס סמ”ט א’ של טייסת 107 רס”ן שלי גוטמן, ונווטו סמ”ט ב’ רס”ן יוחנן לוקר. בהמראה נכשל מיסב במשאבת המבער האחורי, ונוצר סדק בגוף המשאבה . כ-3 דקות לאחר ההמראה , כשפתח הטייס מבערים להמשך הטיפוס, התרחב הסדק, דלק רב זרם בלחץ לחלל בית המנוע וניצת. אש פרצה במטוס, ונדלקה בתא הטייס מנורת אש מנוע שמאל.
הטייס סגר מנוע שמאל לסל”ד סרק, פנה חזרה לנחיתה כשהמטוס בוער, ובהמשך כיבה את המנוע, אך מנורת אזהרת האש המשיכה לדלוק. הצוות ניסה להשליך מטענים חיצוניים אך ללא הצלחה.
לקראת ההקפה לנחיתה,כשהיה המטוס בגובה של כ-7,000 רגל (2,133 מטר) ובמהירות 300-320 קשר (555-592 קמ”ש),פתח הטייס את מבער מנוע ימין, ואז נשאב דלק למנוע ימין. הדלק ניצת ונוריות אש וחום יתר נדלקו בלוח מנורות האזהרה שבתא הטייס.
בהמשך החל המטוס לגלגל שמאלה, וכשהיה בגובה 5,500 רגל (1,676 מטר) ובמהירות 310 קשר (574 קמ”ש) איבד הטייס את השליטה עליו, משך בידית ההפלטה ושני אנשי הצוות נטשו בשלום כשהם סובלים ממכות יבשות. הם חולצו ממקום צניחתם והוחזרו לטייסת. המטוס התרסק כ-2 מייל דרומית לבסיס.