פרטי המטוס:
דגם: F-16A-10A-GD פייטינג פאלקון
יצרן: ג’נרל דינמיקס, ארה”ב
מספר יצרן: 6V-33
מס’ חא”א: 78-0340
פרטי האירוע:
נץ 240 של טייסת 110 המריא מבסיס רמת דוד לטיסת מבחן מנוע ביום חמישי, 10 באפריל 1986. כשהיה המטוס בגובה 4,500 רגל (1,371 מטר) ובמהירות 170 קשר (314 קמ”ש), כשהטייס העביר את המצערת ממצב סרק, שבו ביצע בדיקת צופר גלגלים, למצב מנוע מלא, המנוע כבה עקב גריסת ווסת הדלק.
המטוס היה באותו רגע מעט אחרי צומת אליקים לכיוון הבסיס.הטייס ניסה להניע את המנוע ללא הצלחה, ולאחר מכן גלש בואדי מילק לכיוון יוקנעם.אולם הגובה היה נמוך מדי והטייס הגיע למסקנה שלא יגיע למסלול. הטייס החליט לנטוש אולם השהה את הנטישה בעוד המטוס מאבד גובה,מאחר ונמצאו לפניו ישובים והוא חשש פן יתרסק המטוס עליהם.
הטייס נטש לבסוף בגובה 250 רגל (76 מטר) בלבד בשדות של כפר יהושע.