פרטי המטוס:
דגם: AS.65 קונסול
יצרן: איירספיד, בריטניה
מספר יצרן: 3615
מספר ח”א המלכותי: DF276
תיאור האירוע:
במהלך אימון Touch & Go שביצע המטוס, שאותו הטיס החניך עמוס דביר עם המדריך שמעון אש במסלול שדה סירקין ביום 29 בדצמבר 53, נשבר להב באחד מהמדחפים. המנוע החל לרעוד בצורה פראית וניתק מהמטוס.
המטוס נחת נחיתת ריסוק במעברת כפר סירקין. אנשי המעברה לא נפגעו אך חששו להתקרב למטוס בגלל צלילי שריקת האויר הדחוס שנפלט מהצינורות הקרועים של מערכת הבלמים של המטוס. נוריק הראל, שהיה הקצין הטכני של טייסת 141 (דו מנועי) חש למקום ההתרסקות כשהוא רכוב על אופנוע.
“הדלק דלף על פניהם של הטייסים והיתה סכנת התלקחות” מספר נוריק בספרו הביוגרפי “היה חזק”. “הם סבלו מקשיי נשימה עקב אדי הדלק שאפפו אותם”. נוריק חילץ את הצוות הפצוע שנלכד בין שברי המטוס והם פונו לטיפול רפואי.
שברי המטוס הועברו ליחידת ב.א.א. 22 בבסיס עקרון (כיום יא”א 22). בקשה למחייתו הוגשה ע”י רס”ן פרץ פוזנר, מפקד פלוגת בתי המלאכה, בתאריך 10 בפברואר 1954, היא אושרה ע”י מפקד ח”א האלוף טולקובסקי באפריל 1954, והמטוס הועבר להנצלה.