פרטי המטוס:
דגם: F-4E-52-MC פאנטום II מושבח לקורנס 2000
יצרן: מקדוננל דגלס, ארה”ב
מספר יצרן: 4371
מספר חא”א: 71-1794
תולדות המטוס:
המטוס הגיע ארצה בתאריך 14 באוגוסט 73 במסגרת עיסקת Peace Echo I V הוצב בטייסת 107 בבסיס חצרים והופעל שם תחת מס’ זנב 157.
מעיון בספרי הלוגבוק של צוותי האויר של טייסת 107 במלחמת יום הכיפורים למדנו על הגיחות הבאות:
בתאריך 9 באוקטובר 73 הוטס ע”י הצוות גורדון/רגב לתקיפת יעדים קרקעיים במצרים.
בתאריך 10 באוקטובר 73 הוטס ע”י הצוות גורן/שמואלי לתש”ת במצרים
בתאריך 10 באוקטובר הוטס ע”י הצוות מימון/פרג לתקיפה במצרים
בתאריך 12 באוקטובר הוטס ע”י הצוות מימון/רז לתש”ת בסיס ח”א הסורי סייקל מס’ 2 במסגרת מבנה “ארון”
בתאריך 14 באוקטובר הוטס ע”י הצוות מוסט/בן צבי ל תש”ת המתרי טנטא במבצע נגיחה 22 במסגרת מבנה מזנון עם ספקטור/מנוף,בקל/רוזנבלט,אלעד/זיו,יפה/פלטיאלי,נחומי/רגב
בתאריך 14 באוקטובר 73 הוטס ע”י מוסט/אראל בפטרול ירוט לילה.
בתאריך 16 באוקטובר 73 הוטס ע”י וקס/אראל בפטרול הגנה לרכבת האוירית
בתאריך 18 באוקטובר 73 הוטס ע”י פטישי/פרי בליווי לילה לרכבת האוירית מקו קפריסין
בתאריך 18 באוקטובר 73 הוטס ע”י מוסט/רוזנבלט בפטרול ירוט במצרים
בתאריך 19 באוקטובר 73 הוטס ע”י רוזן/פרג בליווי לרכבת האוירית
בתאריך 19 באוקטובר 73 הוטס ע”י וקס/פרי לתקיפת כלי שיט מצריים במפרץ סואץ
בתאריך 19 באוקטובר 73 הוטס ע”י וקס/פרי לבסיס אופיר
בתאריך 20 באוקטובר 73 הוטס ע”י גורן/יבין בפטרול ירוט מעל מצרים+סיוע
בתאריך 20 באוקטובר 73 הוטס ע”י רוזן/פיינמסר לליווי הרכבת האוירית
בתאריך 21 באוקטובר 73 הוטס ע”י פטישי/קמאי לתקיפת ריכוזי חי”ר ורכב ב”מיסורי” דר’ מז’ לאיסמעיליה.
בתאריך 21 באוקטובר 73 הוטס ע”י מימון/לרנר לפטרול ירוט מעל מצרים
בתאריך 21 באוקטובר 73 הוטס ע”י אגוזי/אראל בפטרול להגנה על חילוץ מערבית לפאיד
בתאריך 22 באוקטובר 73 הוטס ע”י אלעד/בן צבי לתקיפת מאגר מים ליד כותמיה
בתאריך 23 באוקטובר 73 הועבר ע”י גל/רגב חזרה לחצרים
לאחר המלחמה שונה מספר הזנב ל-257. הוטס גם הטייסת 201. בהמשך נבחר להסבה לדגם “קורנס 2000” והוטס לתעשיה האוירית להסבה. לאחר ההסבה הוצב בטייסת 119 בבסיס תל נוף. תחת מספר זנב 657.
כשנסגרה הטייסת כטייסת קורנס הוטס לאחסנה בבסיס עובדה ולאחר מכן נגרט.