דרור 050

פרטי המטוס:

דגם: Do-27A-5

יצרן: דורנייר, מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה

מספר יצרן: 454

תולדות המטוס:

המטוס נכנס לשירות צבא גרמניה המערבית בתאריך 5 בפברואר 1960 כדגם Do-27A-3 וסומן KD+118. ב-7 בנובמבר 1960 הועבר ליח’ האחזקה HFInstKp 108 בבסיס בוקנבורג ושם סומן QM+010. בשנת 1961 או 1962 הועבר ליחידה בלתי ידועה ולאחר מכן הועבר לטייסת הצבא HFSt 5 בבסיס פריצלאר ושם הוסב לדגם Do-27A-5.

סומן מחדש בטייסת כ-PE+221 ב-10 במאי 1967 וכ-57+26 ב-13 בנובמבר 1967. הועבר ליח’ ההסבה המבצעית HFWaS בבסיס בוקנבורג. כשיצא משירות נמכר באוקטובר 71 כשבספריו רשומות 1607:00 שעות טיסה בלבד, לחברת מטרופוליטן איירמוטיב מלוכסמבורג שהיתה זרוע של סוכנות הביון האמריקאית (CIA), ומשם הגיע לחיל האויר. מכירה זו נעשתה כדי להסוות את מקורו הגרמני.

נכנס לשירות בטייסת 100 בשדה דב ושימש למגוון רחב של משימות משדה דב ומבסיסים אחרים.

כשיצא משירות בשנת 1982 נמכר יחד עם דרור 005 ל-ר.זייר מהעיר לנגלי שבמחוז קולומביה הבריטית בקנדה, שיעד את המטוסים לשימוש בבי”ס לטיסה במקום.היות והיו בעיות ברישוי המטוסים, הם מעולם לא נרשמו בקנדה כמטוסים אזרחיים, ואוחסנו כשכנפיהם מפורקות בצריף בשדה התעופה של לנגלי למשך 3 שנים לערך, ובסוף שנת 1985 נמכרו להאנס גרונוולד מהעיר קאסטר שבמדינת וושינגטון בארה”ב. המטוס נרשם על שמו תחת סימן הרישום N6296 לאחר שהחזירו לכושר טיסה.

ב-14 בינואר 1992 נרשם המטוס על שם פאול שואן מהעיר מינדן שבמדינת נוואדה שהוא בעליו עד  היום.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *