קורנס 334

פרטי המטוס

דגם: F-4E-32-MC פנטום מוסב ל”סופר פנטום”

יצרן: מקדוננל-דגלס, ארה”ב

מספר יצרן: 2594

מספר חא”א: 66-0327

הסבה ע”י התעשיה האווירית

קורנס 334 “סופר פאנטום” בסלון האוירי בפריס

תולדות המטוס

התקבל ע”י חא”א ב-9 בדצמבר 1967 תחת המספר 66-0327 והוצב בכנף הקרב הטקטית ה-33 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס אגלין, פלורידה. באוקטובר 1968 הועבר לכנף הקרב הטקטית ה-479 בבסיס ג’ורג’, קליפורניה. הכנף פרסה לבסיס נליס, נוודה לביה”ס ללוחמה אוירית של חא”א. בחודש אוגוסט 1970 הועבר המטוס לכנף הקרב הטקטית ה-4  בבסיס  סיימור-ג’והנסון, קרולינה הצפונית. הכנף פרסה לבסיס מקדיל בפלורידה, ובאפריל 1972 עברה לבסיס אובון של ח”א התאילנדי לפעילות במלחמת ויאטנם. המטוס הועבר לכנף הקרב הטקטית ה-31 באותו בסיס בדצמבר 1972 ולכנף הקרב הטקטית ה-33 גם היא באותו בסיס ביוני 1973. הכנף חזרה לארה”ב לבסיס אגלין בספטמבר 1973. המטוס הורד ממלאי חא”א באוקטובר 1973 והועבר לחיל האוויר הישראלי במסגרת עיסקת “ניקל גראס” ע”י צוות מטייסת הקרב ה-58 של הכנף.

המטוס נחת בחצור ב-19 באוקטובר 1973. לאחר ביקורת קבלה והתקנות שנעשו בו  הוכנס לשימוש בטייסת 69. בשלב מסוים הועבר לתעשיה האוירית להסבה לתצורת “סופר פנטום”. מנועיו הוחלפו במנועי פראט אנד וויטני PW-1120, מערכותיו הושבחו והוא ביצע ניסויי טיסה מוצלחים.

התעשיה האווירית בסיוע משרד הביטחון הטיסו את המטוס לסלון האווירי בלה בורז’ה בפאריס לשם תצוגה. הוא נצבע מחדש, וניתנו לו מספר התצוגה 229 ואות הקריאה האזרחי 4X-JPA.

בסופו של דבר חיל האוויר לא קנה את חבילת השינוי והעדיף להסב את מטוסי הפנטום שלו לתצורת “קורנס 2000”. המטוס הועבר בסופו של דבר למוזיאון חיל האויר ללא מנועיו, שנשארו כגיבוי לתוכנית הלביא.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
מנוי
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

0
Would love your thoughts, please comment.x