קורנס 108

דגם: F-4E-38-MC פנטום

יצרן: מקדוננל-דגלס, ארה”ב

מספר יצרן: 3494

מספר חא”א: 68-0398

תאריך יצור: 2.7.69

ורנס 108 בטייסת 119. באדיבות רענן וייס.

תולדות המטוס

המטוס נמנה על קבוצת הקורנסים הראשונה שמנתה ארבעה מטוסים, שהגיעה ארצה במסגרת עיסקת PEACE ECHO 1 .המטוס המריא ממפעל מקדוננל דגלס שבמיזורי,כשהוא מוטס ע”י  צוות של ח”א האמריקאי  בתאריך 3 בספטמבר 1969, וטס ארצה עם נחיתות בינים בשדה לייג’ס פילד שבאיים האזוריים,ובבסיס ח”א הבריטי אקרוטירי שבקפריסי.

המטוס נחת בחצור ב-5 בספטמבר בשעה 17:30 והתקבל בטקס רשמי בהשתתפות ראש הממשלה דאז גולדה מאיר,שרים וחברי כנסת.הוא  נקלט בטייסת 201 ,סומן כמס’ 608 והשתתף במלחמת ההתשה.

המטוס היה הקורנס הראשון בחיל האויר שהפיל מטוס אוייב. בתאריך 11 בנובמבר 1969 הוזנקו שישה מטוסי שחק מטייסת 101  וזוג מטוסי קורנס של טייסת 201 מבסיס חצור, לפיטרול באזור ג’אבל עתאקה, שם תקפו מטוסי עיט עמדת מכ”ם מצרית.בעת הגיחה  התפתח קרב אויר והצוות הטייס אהוד חנקין והנווט אחיקר אייל הפיל במטוס זה  מטוס מיג 21 מצרי בטיל AIM-9B סיידווינדר שכונה בחיל האויר “ברקן”. המטוס גם השתתף במבצעי “פריחה ” בחודשים ינואר ופברואר 70 שבמסגרתם תקפו הקורנסים מתקני צבא מצריים.

לאחר מלחמת יוה”כ שונה מספרו ל-108.לפני שהוצא משירות הוטס במסגרת טייסת 119. כשיצא משירות הועבר למוזיאון חיל האויר.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x