פרטי המטוס
דגם: F-4E-43-MC
יצרן: מקדוננל-דגלס
מספר יצרן: 3887
מספר חא”א: 69-7224
תולדות המטוס
המטוס ביצע את טיסת הבכורה ב-31 ביולי 1970. סופק לחיל האויר במסגרת עיסקת PEACE ECHO III והמריא לטיסת ההעברה ארצה ב-25 בספטמבר 1970.
עם הגיעו הוצב בטייסת 119, קיבל את המספר 124. ולאחר מכן הועבר לטייסת 201 . הופעל גם בטייסת 107 בדצמבר 1973 ובמרץ 1992.
בליל ה-2 ביוני 1980 חזר מבנה קורנסים של טיייסת 201 לנחיתה בחצור. בשל מזג אוויר ערפילי וראות נמוכה הופנו המטוסים לנחיתה בחצרים, אך גם שם שררו תנאי מזג אוויר בעייתיים, והמטוסים הופנו לבסיסים אחרים.
למרות זאת החליט צוות קורנס 124 לנסות לנחות בחצרים. בשל טעות בזיהוי, כנראה בשל מזג האוויר, נחת הקורנס על מסלול שדה קדם, המשמש את מטוסיו הקלים של בית הספר לטיסה, ואינו מתאים לנחיתת מטוסי קרב סילוניים.
המטוס נחת כאמור על המסלול, “גמר” אותו והמשיך לרוץ מעבר לו. הצוות שזיהה את הבעיה נטש. הטייס יורם בוסתן נהרג בנטישה עקב זווית ישיבה לא טובה והנווט נטש בשלום. המטוס לא נפגע והמשיך לעמוד בואדי שבהמשך למסלול במשך שעה לאחר הנחיתה כשמנועיו פועלים עד שנגמר הדלק במיכלים.
המטוס תוקן,חזר לשירות בטייסת 119 וכשהוצא משירות הועבר לאחסנה בחצרים ומשם למוזיאון חיל האויר
הנאה צרופה לראות תצלומים מדהימים של מטוסים שעבדתי עליהם מדהים