עיט 842

פרטי המטוס:

דגם: A-4E סקייהוק

יצרן: דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה”ב

מספר יצרן: 13119

מספר צי: 150066

עיט 842 בטיסה

תולדות המטוס:

ב-23 ביולי 1963 נקלט בטייסת חיל הנחתים VMA-331 ” באמבלביז” בבסיס ביופורט שבמדינת קרולינה הדרומית שם נשא את קוד הזנב “AJ”.הועבר ב-1 ביוני 1964 לטייסת המנהלה והאחזקה  H&MS-31 “אגרסורס” באותו בסיס  ומשם הועבר ב-8 בספטמבר 1964 לטייסת H&MS-32  גם היא באותו בסיס.

הוחזר לטייסת H&MS-31 ב-1 בדצמבר 1964, ב-18 במרץ 1965 הועבר חזרה לטייסת VMA-331 ב-7 באוקטובר 1966 הועבר לטייסת הצי VA-44 ” הורנטס” בבסיס ססיל פילד שבפלורידה וב-28 במרץ 1968 הועבר לטייסת VA-125 “ראף ריידרס” בבסיס לימור שבקליפורניה שם נשא את קוד הזנב “NJ”  ושימש לאימון טייסים של הצי שעתידים היו להישלח לפעולה במלחמת ויאטנם.

ב-4 באוקטובר 1968 הועבר לפעולה במלחמת ויאטנם בטייסת VA-195 “דאמבאסטרס” על נושאת המטוסים “אוריסקני”,שם נשא את קוד הזנב “NM” ואת קוד החרטום “507”  וב-6 באפריל 1970 הועבר לטייסת ההדרכה של חיל הנחתים VAMT-102 בבסיס יומה שבאריזונה.ב-29 במרץ 1972 הועבר לבסיס האחזקה של מטוסי הצי בפנסקולה שבפלורידה שם בוצעה בו ביקורת ולאחר מכן בוצע שימור בקוקון והמטוס הועלה על אניה ונשלח לישראל. הורד ממצאי חיל הים האמריקאי ב-31 באוגוסט 1972.

לאחר הוצאה משימור וביקורת קבלה הוצב בטייסת 110 עם מספר זנב 242.השתתף בקרבות מלחמת יום הכיפורים ולאחריה שונה מספר הזנב ל-842.לקראת קליטת מטוסי הנץ הועברו מטוסי העייט לטייסת 140 בעציון, שם שימשו לאימון בקא”מ.

במשך שירותו בחיל האויר בוצעו במטוס שינויים רבים וביניהם הארכת צינור הפליטה, החלפת התותחים לתותחי “דפה” 30 מ”מ, שינוי קצף במיכלי הדלק והוספת מערכת כח”ן “קריסטל” בגיבנת שעל גב המטוס.

נבחר למכירה לחיל האויר של אינדונזיה.הועבר לתעשיה האוירית שם בוצעו בו ביקורת וצביעה. הועבר לאינדונזיה ונכנס לשירות בטייסת SkU11 תחת מספר זנב TT-0409. המטוס יצא משירות.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *