פרטי המטוס:
דגם: F-16A בלוק 10C פייטינג פאלקון
יצרן: ג’נרל דינמיקס, מפעל פורת’ וורת’,טקסס,ארה”ב
מספר יצרן: 6V-45
מס’ חא”א: 78-0352
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חיל האויר האירני במסגרת עיסקת Peace Zebra ,אולם עם נפילת משטר השאח באירן הוקפאו משלוחי המטוסים, ולבסוף מטוס זה נמכר לישראל במסגרת עיסקת Peace Marble 1.
הגיע ארצה בטיסה ב- 5 במאי 1981 והוצב בטייסת 110 בבסיס רמת דוד תחת מספר זנב 260. לאחר מכן הועבר לטייסת 253 בבסיס רמון, וכשזו נסגרה כהכנה לקליטת מטוסי הסופה במרץ 2003, הועברו מטוסיה לטייסת 116 בבסיס נבטים, ולבסוף לטייסת 115 בבסיס עובדה, בה שימש לביום אוייב.
המטוס יצא משירות והועבר לשימור ולאחסנה. לאחר מכן נבחר למכירה לחברת Top Aces המספקת שירותי ביום אוייב לאימון טייסי זרועות האויר של צבא ארה”ב.
שופץ בבסיס נבטים ע”י חברה ישראלת שהיא נציגת החברה בארץ, ולאחר טיסות ניסוי פורק והועבר לארה”ב עם עוד שלושה מטוסים אחרים בבטנו של מטוס תובלה רוסי מדגם אנטונוב 124, בשבוע השלישי של יולי 2021. למטוס הוקצה בארה”ב סימן הרישום האזרחי N858TA ב-21 באוקטובר 2021.
המטוס נמכר לחברת TOP ACES האמריקאית לביום אויב והועבר בתוך מטוס AN-124 לאריזונה בתאריכים 20-21/07/2021
אמת. כולנו ראינו את התמונות. יעודכן בקרוב.
לא הגיוני שלשני מטוסים שונים 250 ו-260 יינתן אותו סימן רישום אזרחי כפי שרשמתם