פרטי המטוס:
דגם: C-47-DL
טיפוס: מטוס תובלה
יצרן: דגלס,מפעל לונג ביץ’,ארה”ב
מספר יצרן: 4463
מס’ חא”א: 41-18401

תולדות המטוס:
מטוס זה הוזמן כדגם DST ע”י חברת פן אמריקן אולם יוצר לפי חוזה מס’ AC15847 (מטוסים מס’ יצרן 4200 עד 4799) עבור צבא ארה”ב שגייס אותו עוד לפני שהרכבתו נשלמה. התקבל בזרוע האוירית של צבא ארה”ב בתאריך 23 ביוני 1942. נמסר להפעלה בחברת פן אמריקן ב-2.7.42. הוצב באקרה בירת גאנה ב-21.12.42 ולאחר מכן ב-1.5.43, בכנף אפריקה של פיקוד התובלה של המזרח התיכון .
הועבר לחיל האויר הצרפתי ב-20.11.45 תחת מס’ זנב 118401. חלק מהיחידות של ח”א צרפת שהפעילו את המטוס הן יח’ ניסויי הטיסה CEV שם הוצב בשנת 1954 והופעל תחת אות קריאה FZJLX,ע”י RF/DTI של ממשלת צרפת תחת אות קריאה אזרחי F-BCBB מה-25.11.58, הוחזר לח”א הצרפתי ב-20.3.64 ונכנס לאחסנה בבסיס BA701.
לאחר מכן נכנס לשירות בלהק GTLA 2/60 עם אות קריאה FRAGC וגם FRAJJ באוקטובר 1965.
נמכר לח”א הישראלי והגיע ארצה ב-25 בינואר 1967,הופעל בגף דקוטה של טייסת 120 עם מס’ זנב 032 ואות קריאה 4X-FNE,וכשהוקמה טייסת 122 הועבר אליה.

יצא משירות בנובמבר 1995 כשבספריו רשומות 18,660 שעות טיסה ו-5,553 נחיתות. הוצא למכירה במכרז של סיב”ט עם מטוסי דקוטה אחרים ונרכש ע”י חברת גלובל אינדוסטריז האמריקאית. הוטס לארה”ב תחת סימן רישום N155JM באוגוסט 1999.

סימן הרישום הוחלף ל-N150D בדצמבר 2000 .המטוס נרכש ע”י חברת מוזיאון חברת התעופה אוזרק מסיינט לואיס ונרשם על שמם בתאריך 17.10.01.המטוס שופץ והוחזר למצב טיסה, כשהוא עדיין צבוע בצבעי חיל האויר הישראלי, ולאחר מכן נצבע מחדש בצבעי חיל האויר האמריקאי כדקוטה 43-15087 שהשתתף בהצנחה במבצע “אוברלורד” בנורמנדי.

למיטב ידיעתי אקרה היא בירת גאנה ולא חוף השנהב