פרטי המסוק:
דגם: 205A/A1
יצרן: בל הליקופטרס, פורת’ וורת’, טקסס, ארה”ב
מספר יצרן: 3011
תולדות המסוק:
לאחר יצורו, נשא המסוק את סימן הרישום האזרחי האמריקאי השגוי N18090 מ-1 באפריל עד 16 במאי 1968 , ולאחר מכן את סימן הרישום N4007G שהוקצה ליצרן ב-16 ביולי 1968 לצורך טיסות הניסוי והרישוי. סימן רישום זה בוטל ב-21 באוגוסט 1968 לאחר שהמסוק יוצא לישראל עם תעודת כושר אוירי ליצוא מס’ E-89701 שהוצאה ב-19 באוגוסט 1968. המסוק יוצא כדגם 205A אך עם מנוע לייקומינג T-53L-13A.
הגיע לחיל האויר ארוז בארגזי עץ , הורכב בבסיס תל נוף ולאחר טיסת מבחן הוצב בטייסת 123 בבסיס חצרים. שימש לחילוצים , לתובלת כוחות חי”ר ולמרדפים. ב-12 במאי 1976 נחת נחיתת חירום לאחר שציר הפיתול בין הממסר הראשי לממסר הזנב התפרק.
המסוק יצא משירות במשך שנת 1981, ונמכר ע”י סיב”ט ב-20 בינואר 1988 ללא מנוע ורכיבים לברנרד נאדיר, מנכ”ל חברת American Aircraft Components Co מנורת’ הוליווד שבמדינת קליפורניה בארה”ב, שעסקה בסחר בחלקי חילוף למטוסים. במכירה צויין דגם המסוק כ-205A-1. נאדיר מכר את המסוק לחברת Southwest Florida Aviation מפונטה גורדה שבמדינת פלורידה ב-26 ביוני 1991.
חברת Southwest Florida Aviation שיפצה, שיקמה ומכרה מסוקי בל מדגמים שונים ומכלולים שלהם לשוק האזרחי. היא בנתה מחדש את המסוק עם מנוע T-53L-13B, וב-15 ביולי 1992 הוקצה לו במנהל התעופה האזרחית הפדרלית סימן הרישום N43162 לצורך טיסות הניסוי והרישוי.
ב-15 ביוני 1992 נמכר לחברת TAF Helicopters שבסיסה היה בשדה התעופה סבאדל בספרד. הוא קיבל בספרד סימן רישום זמני EC-554 ב-15 ביוני 1992 וסימן הרישום האמריקאי בוטל יומיים אח”כ.
המסוק פורק, נארז בארגזים והועבר לספרד שם הורכב, וב-5 בפברואר 1993 קיבל את סימן הרישום הקבוע EC-FQO.
במאי 2004 נמכר לחברת המסוקים Centurian Helicopters מקלגרי שבקנדה. הוא קיבל שם סימן רישום קנדי C-GREU ב-12 במאי 2004. ביולי 2004 נמכר לחברת המסוקים Gemini Helicopters מהיי לבל שבמחוז אלברטה, ובספטמבר 2006 לחברת Prism Helicopters מפיט מדואוז שבמחוז בריטיש קולומביה.
בנובמבר 2011 נמכר שוב לחברת Gemini Helicopters, וממאי 2012 מופעל בשירות חברת Advantage Helicopters. המסוק ספג נזק קל בתאונה בשדה התעופה של ורנון ב-29 באפריל 2014.