פרטי המטוס:
דגם: S.O.4050 ווטור IIA
יצרן: סוד אויאסיון,צרפת
מספר יצרן: 42
מס’ ח”א צרפת: 20
פרטי האירוע:
בתאריך 28.6.64 המריאו מרמת דוד בשעות הבוקר שלושה מטוסי ווטור מטייסת 110 לטיסת ניווט למטווח שהיה ברמת מטרד. את המבנה הוביל עובדיה נחמן ובו היו הרצל בודינגר בווטור 20 ומשה סער.
לאחר היציאה מהמטווח, נדלקו בתא הטייס של בודינגר מנורות חיווי אש של שני המנועים. בודינגר ניסה להשתלט על המנוע הימני שהגביר סל”ד ורצה לכבות את השמאלי אך נחמן, שטס מסביבו, הציע לו לכבות את המנוע הימני היות וראה חור במעטפת המנוע .
המטוסים טסו צפונה בגובה 10,000 רגל, ובודינגר יצב את המטוס במהירות 250 קשר (463 קמ”ש). הוחלט שינחת נחיתת חירום בתל נוף. בגישה לנחיתה התפוצץ המנוע השמאלי של המטוס ובודינגר, שהיה בגובה נמוך מכדי לנטוש בעזרת כסא המפלט, הנחית את המטוס נחיתת ריסוק בכרם גפנים מחוץ לבסיס.

(מקור:הרצל בודינגר דרך The Vautour Pages)
המטוס החל לפלוט את התחמושת.לאחר שסיים פתח בודינגר את החופה וניסה לשדר לחברי המבנה שהוא בסדר אך הרדיו לא עבד. הוא לא היה בסדר. הוא סבל משברים בכל גופו ונשאר בתאו. מסוק S-58 שהוזנק מטייסת 124 נחת לידו ואנשיו החלו לחלצו מהתא ולאחר מכן הגיעו כוחות הכיבוי.
מטוס הווטור חולץ מהכרם והובל לתעשיה האוירית .לחיל האויר הוגשו שתי הצעות מחיר לשיפוץ המטוס: אחת מהתעשיה האוירית, והשניה מיצרנית המטוס,חברת סוד אויאסיון. היות והצעת סוד אויאסיון היתה זולה יותר, המטוס פורק ונשלח לצרפת. כשהיגע למפעל החברה הסתבר שבתקופה שהמטוס שהה בתעשיה האוירית בוצעה בו “קניבליזציה” וחלקים רבים פורקו ממנו. עקב כך, החברה סירבה לשפץ את המטוס במחיר שהוסכם , והמטוס הוחזר ארצה.
לאחר שהאמברגו הצרפתי שלאחר מלחמת ששת הימים הוסר לגבי חלקי חילוף, הוחלט במטה ח”א לשפץ את המטוס. העבודה, שבוצעה ע”י בדק מטוסים ויחידת האחזקה האוירית של חיל האויר, החלה באוקטובר 1968, והמטוס הוחזר לטייסת ביולי 1970 לאחר 3 טיסות ניסוי שבוצעו ע”י בודינגר.