קורנס 148

תולדותיו של מטוס קרב

המטוס ההפוך לאחר התאונה

סיפר אל”מ (דימ’) נתן סגל:

במוזיאון חיל האויר (Photo: Stue Carr)

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
לוי ספיבק
לוי ספיבק
3 months ago

בתא הקדמי ישב הטייס דני שקי ובתא האחורי רן פקר.
דני שקי היה אז בהסבה לקורנס.
גם מכונאי שרץ לעזור נשאב למנוע שעדיין עבד.
דני שקי הוא היום תת אלוף במילואים ועדיין תורם כאיש מילואים לחיל האויר ולמדינה .
במלחמת כיפור זכה בצל”ש על הפלת 3 מטוסי אויב בהמריאו מבסיס שארם.

נתן סגל
נתן סגל
3 months ago

הגעתי למטוס ההפוך זמן קצר לאחר התעונה . אינני זוכר איך סיווגו את סיבת התעונה, אבל הדיעה היתה שזאת תעונה אישית , טייס ואולי המדריך ( רן פקר ) שהיה חדש בטיסת עם מאט מאוד נסיון על הקורנס. שקי זחל החוצה מייד אחרי ההתפחות, ורן נלכד בתא אחורי , מנועים עדיין עובדים, ודלק ממיכל שניזוק מטפטף עליו . במזל לא פרצה דליקה . מכונאי שהגיע לחלץ נשאב למנוע ונהרג.
המטוס התהפך לאחר שפגע לאחר הירידה מהמסלול בכסוי בכסוי בטון של מערכת ניקוז של המסלול.
לימים התגלה שטיפול פסול ביחידת המעצור של הקורנס (החלפת דיסקים ברמת הטייסת במקום בבית המלכה) יכול לגרום ל תפיסת המעצור , ופיצוץ הגלגל. אירוע דומה אירע בכנף 1, במקרה הנ”ל רק הגלגל התפוצץ ללא נזקים נוספים. הלקח נלמד וכל החלפת יחידת המעצור נעשתה עם יחידה “חדשה” שנבדקה בבית מלכה לאביזרים. ממה שידוע לי קורנס הפוך, היה זה אירוע שלא חזר על עצמו בכל תקופת הקורנס. הפיכתו לאחר האירוע היתה פעולה מורכבת שנימשכה לא מאט זמן ולמדנו ממנה לקחים חשובים. למזלנו זה לא קרה יותר.

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
2
0
Would love your thoughts, please comment.x