פרטי המטוס:
דגם:3201 ג’טסטרים 32EP
יצרן: בריטיש איירוספייס (במקור:סקוטיש אויאיישן),בריטניה
מספר יצרן: 860
שנת יצור: 1989
טיסה ראשונה: 8.8.89
תולדות המטוס:
המטוס יוצר ע”י בריטיש איירוספייס במפעל בפרסטוויק, סקוטלנד, וביצע את טיסות הניסוי והרישוי תחת אות קריאה G-31-860. הועבר לחברת בריטיש איירוספייס בספטמבר 1989.המטוס נקנה ע”י חברת התעופה האמריקאית “אמריקן איגל”, חברה-בת של “אמריקן איירליינס”,וסופק ב-10 ינואר 1990. באותו יום נרכש ע”י בנק “פירסט נשיונל” של מדינת מרילנד ואז הושכר לחברת התעופה ג’ט אקספטנס קורפוריישן,וזו החכירה אותו בחכירת משנה לחברת התעופה נאשוויל איגל בתאריך 1 ביוני 1991.
חברה זו התמזגה עם חברת התעופה פלאגשיפ איירלינס ושימש בארה”ב לטיסות “הזנה” משדות תעופה קטנים לשדות גדולים, תחת הרישום N860AE.המטוס יצא משירות ב-28 בינואר 1994 ,ובחודש מרץ 1994 נמכר לחברת טראנס סטייטס איירלינס שהפעילה אותו בטיסות של חברת התעופה טראנס וורלד אקספרס ואחר כך ,מאוקטובר 2001 למען חברת התעופה אמריקן קונקשן.
המטוס יצא משירות ב- ונרכש ע”י חברת Corporate Flight Management מסמירנה, טנסי, המפעילה מטוסים כאלה ומתמחה באחזקתם, שיפוצם ומכירתם. ב-8 ביוני 2005 עברה הבעלות על המטוס לידי בנק וולס פארגו נורת’ווסט בסניף סולט לייק סיטי שבמדינת יוטה.
באותו חודש 2005 נמכר המטוס לחברת “טמיר נתיבי אויר” בישראל ונרשם בארץ, לאחר טיסת העברה מטנסי, ברישום 4X-CII בתאריך 9 ביוני 2005, הרישום האמריקאי נמחק באותו יום.
המטוס שימש את חברת “טמיר” לטיסות פרטיות לפי דרישה בארץ ובמזרח הים התיכון, עד לפתיחת הקו הסדיר היומי לראש פינה ולקרית שמונה. ב- 26.3.2009, כשלושה חודשים לאחר הפסקת הטיסות לצפון, הועבר המטוס למפעל “להב” של תעשיה אוירית בנתב”ג, שגם תיחזק אותו, ועבר לתחזוקה משמרת.
ב- 29 באוקטובר 2009 נמכר המטוס, יחד עם “אחיו” (מס’ סידורי 916), לחברה הולנדית בשם AIS Flight Academy מלליסטאד (EHLE), ונכנס לתהליך החזרה לכשירות טיסה.
ב- 8 בפברואר 2010 יצא המטוס להולנד בטיסת העברה שבוצעה ע”י הטייסים דודי מורן וערן דובדבני. לאחר שלושה ימים (עקב שביתה כללית ביוון וסגירת מרחבה האוירי), המטוס הגיע למשכנו החדש בלליסטאד.