פרטי המטוס:
דגם: 757-236
יצרן: בואינג,ארה”ב
מספר יצרן:24121
מספר גוף: 183
קונפיגורצית מושבים (כמטוס חדש): Y237
תאריך גלילה: 25.5.88
תאריך טיסת בכורה: 17.6.88
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חברת סיטיבנק. סופק לה בתאריך 30.6.88 והושכר לחברת התעופה אייר יורופ תחת אות קריאה בריטי G-BNSE שהוצא בתאריך 15.6.88. המטוס הגיע לש”ת גאטוויק בלונדון בתאריך 1.7.88 בטיסה מס’ AEL003P.
הושכר בחכירת משנה לסניף האיטלקי של החברה בין התאריכים 12.12.89 ל-17.4.90 והוחזר לגאטוויק בטיסה מס’ AEL001P.הושכר בחכירת משנה לחברת אייר אירופה ב-20.10.90 והועבר מש”ת גאטוויק לש”ת של פאלמה דה מיורקה בטיסה AOE-001P כבר בתאריך 17.10.90,והרישום הבריטי בוטל באותו יום.

נרשם במנהל התעופה האזרחית בספרד תחת הרישום הזמני EC-544 בתאריך 20.10.90 .רישום זה הוחלף ל-EC-516 ולבסוף ברישום הקבוע EC-EXH ב-4 בינואר 91.ב-12.4.91 הועבר ממדריד לש”ת בורנמות’ בבריטניה כשהוא צבוע בצבעי אייר אירופה והוכנס לאחסנה.הוחזר לבעליו חברת סיטיבנק ונרשם בבריטניה מחדש כ-G-BNSE ב-1.5.91.הועבר לבעלות חברת JERDAN שהיתה רשומה בברמודה באותו יום.
המטוס הועבר מבורנמות’ לש”ת גאטוויק ב-7.5.91 וחזרה לבורנמות’ להמשך האחסנה ב-21.6.91.בינתים נמכר לחברת אנטרפוט איירקרפט בע”מ ב-21.11.91 וסימן הרישום שלו שונה ל-G-BPEH.לאחר שמונה חודשים באחסנה הועבר מבורנמות לש”ת סטאנסטד בלונדון,הושכר לחברת התעופה בריטיש קלדוניאן ב-24 בפברואר 1992 והועבר מסטאנסטד לגאטוויק ב-1.5.92 כשעל מיצב הכיוון צבועות האותיות EH ועל גופו מתנוסס הכינוי “Loch Hurn “.הועבר ע”י טייסי החברה מגאטוויק לש”ת ברחאס במדריד ונכנס לשירות בקו מדריד-לונדון גאטוויק.
טיסתו האחרונה של המטוס בשירות קלדוניאן בוצעה בתאריך 9.3.95 בנתיב מומבסה-רודוס-גאטוויק.הוא הוחזר לבעלות חברת סיטיבנק והועבר באותו יום מש”ת גאטוויק לש”ת סטאנסטד בטיסה מס’ CKT092P לצורך תחזוקה.
לאחר מכן הועבר מסטאנסטד למנצ’סטר בטיסה מס’ BA9659E,ושם נצבע בצבעי חברת התעופה התורכית איסטנבול איירלינס. המטוס יצא מהצביעה כשעליו סימן הרישום התורכי TC-AHA בתאריך 10.4.95.המטוס נרכש ע”י חברת באבקוק ובראון ניהול מטוסים בע”מ שלושה ימים אח”כ, המטוס הושכר לחברה התורכית והועבר ממנצ’סטר לאיסטנבול באותו יום.הוא הוחזר למשכיר בתאריך 1.2.99 ונמכר לחברת ארקיע באותו היום.

המטוס הועבר ארצה וקיבל את סימן הרישום 4X-BAZ ואת קוד הסלקל FG-JS.בסיסו היה בנתב”ג והוא שימש את החברה לטיסות לאילת וכן ליעדים ברחבי אירופה.בתקופת אולימפיאדת אתונה שימש להטסת ספורטאי ישראל לאולימפיאדה ועל כן הודבקה עליו מדבקה “אתונה 2004” שהוסרה עם סיום האולימפיאדה. הושכר לחברת התעופה הספרדית South Atlantic Airways מ-10.5.2001 עד 30.11.01,תקופה בה סימן הרישום שלו היה EC-HUT וקוד הסלקל שלו היה PS-KQ.

ארקיע מכרה את המטוס ב-9.5.07 לחברה האמריקאית איירוטורביין. הוא הוטס לארה”ב וקיבל שם את סימן הרישום N28AT אך סימן רישום זה הוצא ע”ש בנק וולס פארגו נורת’ווסט בתאריך 21.5.07 שהמטוס היה בבעלותו.ב-6.9.07 הועבר מש”ת של העיר גודייר לש”ת של ויקטורוויל ושם הוסב להטסת מטענים דגם757-PCF(ET) למען חברת סייגנוס אייר הספרדית.
המטוס נקנה מאיירוטורביין ע”י חברת גסטאיר קארגו הספרדית ב-1 נובמבר 2007 , הועבר לספרד וקיבל שם אות קריאה EC-KLD ע”ש חברת סייגנוס אייר. סימן הרישום האמריקאי בוטל באותו חודש.ב-2 בפברואר 2008 הוחכר לחברת גסטאייר קרגו .ב-1 ביוני 2013 הוחזר לחברת סייגנוס אייר.
