עיט 820

פרטי המטוס:

דגם: A-4E סקייהוק

יצרן: דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה,ארה”ב

מספר יצרן: 152023

עיט 820 בשירות טייסת 116 . באדיבות רענן וייס

תולדות המטוס:

נקלט ב-8 במאי 1965 בטייסת התקיפה  VA-83 “רמפייג’רס” של הזרוע האוירית של חיל הים האמריקאי שהיתה מוצבת בבסיס הצי אושאנה ועלתה על נושאת המטוסים “פורסטל”,  שם נשא את קוד הזנב “AJ” ואת קוד החרטום “310”. ב-28 במאי שנת 1966 הועבר לטייסת VA-44 “הורנטס” שהתארגנה בבסיס הצי ססיל פילד,שם נשא את קוד הזנב AD””.

ב-25 בינואר 1967 הועבר לטייסת VA-106 “גלדיאטורס” על נושאת המטוסים “פורסטל” שם נשא את קוד הזנב “AA”,-ב-19 באוגוסט 1967 הועבר לטייסת VA-153 “בלו טייל פלייס” (זבובים כחולי זנב) על נושאת המטוסים “קורל סי” ושם נשא את קוד הזנב “NL “.

נושאת המטוסים פעלה במרץ 1968 מול חוף קוריאה לאחר תפיסת ספינת הריגול האמריקאית “פואבלו” ע”י הצפון קוראנים.ב-19 במרץ 68 הועבר לביקורת אחזקה בסיס הצי אטסוגי ביפן, שם הוחלף קוד הזנב ב-“8A”,ולאחר מכן הועבר לטייסת VA-94 “מייטי שרייק” על נושאת המטוסים “בון הום ריצ’ארד” שהשתתפה בקרבות מלחמת ויאטנם כחלק מכח המשימה CVW-5 ושם נשא את קוד הזנב “NF” ואת קוד החרטום “403”.

ב-24 בנובמבר 1970 הועבר לבסיס האחזקה של מטוסי הצי בפנסקולה שבמדינת פלורידה,שם עבר שיפוץ, ב-12 באפריל 1971 הורד ממצבת מטוסי הצי והועבר לישראל.

נקלט בטייסת 116 בתל נוף תחת מספר זנב 220. לאחר מלחמת יוה”כ שונה המספר ל-820. הועבר לטייסת 140. לאחר מכן נבחר למכירה לחיל הים הארגנטינאי. לשם כך הועבר לתעשיה האוירית שם שופץ ונצבע בצבע אפור ואף הוקצה לו מספר זנב 3-A-307.

העיסקה לא יצאה אל הפועל והמטוס אוחסן בתע”א. נראה שם בשנת 1987 וביוני 1989.  הועבר לבסיס עובדה לאחסנה ולבסוף הועבר ע”י מסוק CH-53E “סופר סטליון” של חיל הנחתים האמריקאי לאחד ממטווחי חיל האויר בנגב ושם הופצץ באימונים של מטוסי ח”א.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x