פרטי המטוס:
דגם: A-4E סקייהוק
יצרן: דגלס, מפעל אל סגונדו,קליפורניה, ארה”ב
מספר יצרן: 13405
מספר צי: 152017
תולדות המטוס:
הופעל ע”י הזרוע האוירית של חיל הים האמריקאי.ב-30 באפריל 1965 הוצב בטייסת VA-55 בבסיס הצי לימור בקליפורניה.ב-6 באוקטובר 1965 הועבר לבסיס התחזוקה קובי פוינט שבפיליפינים, ב-12 באוקטובר הועבר לטייסת VA-23 על נושאת המטוסים “מידווי” וב-6 בנובמבר 1965 הועבר לבסיס התחזוקה קובי פוינט שבפיליפינים.
ב-18 באפריל 1966 הועבר לטייסת חיל הנחתים VMA(AW)-224 “פייטינג בנגלס” בבסיס צ’ו-לאי בדרום ויאטנם,ויום למחרת הועבר לטייסת הנחתים VMA-311 באותו בסיס.
ב-29 בספטמבר 1966 הועבר חזרה לטייסת VMA(AW)-224 וב-28 באוקטובר הועבר לביקורת ותיקונים בבסיס הצי אטסוגי שביפן.
ב-19 בנובמבר 1966 הועבר לטייסת VA-155 “סילבר פוקסס” בבסיס הצי אלאמדה שבקליפורניה.המטוס הוטס אל נושאת המטוסים “קורל סי” שעליה היתה הטייסת מוצבת כחלק מכנף האויר CVW-15 ושם נשא את קוד הזנב “NL” ואת קוד החרטום “501”.
ב-2 במאי 1968 הועבר לטייסת VA-125 בבסיס הצי לימור שם נשא את קוד הזנב “NJ”. ב-25 בנובמבר 1968 הועבר לטייסת VA-94 על נושאת המטוסים “בון הום ריצ’ארד” ששטה למימי ויאטנם.
ב-19 בנובמבר 1970 הועבר לבסיס האחזקה של מטוסי הצי בפנסקולה שבפלורידה,שם שופץ ושומר בקוקון, ולאחר מכן הועלה על אניה שהעבירה אותו לישראל. נגרע ממצבת מטוסי הצי בתאריך 12 באפריל 1971.
נקלט בטייסת 110 תחת מספר זנב 219. השתתף בקרבות מלחמת יום הכיפורים ולאחריה שונה מספר הזנב ל-819. הועבר לטייסת 140 בבסיס עציון ושימש לאימון קא”מ. במשך תקופת שירותו בחיל בוצעו במטוס שינויים רבים וביניהם החלפת התותחים לתותחי “דפה” 30 מ”מ, שינוי קצף במיכלי הדלק, הארכת צינור הפליטה והרכבת מערכת כח”ן מסוג “קריסטל”.
נבחר למכירה לחיל האויר של אינדונזיה. הועבר לתעשיה האוירית שם בוצעו בו ביקורת וצביעה והועבר לאינדונזיה בשנת 1979 ושם נכנס לשירות בטייסת SkU11 תחת מספר זנב TT-0413. המטוס נמחה בתאריך 10 בנובמבר 1986 כשהתרסק ליד נגבל פונורוגו עקב תקלת מנוע.