סער 096

פרטי המטוס

דגם: סער

הסבה לסער ע”י: התעשיה האוירית, ישראל.

מספר יצרן מקורי: 6

סער 096 חמוש בפצצות בשירות טייסת 105 במלחמת יום הכיפורים

תולדות המטוס

המטוס החל דרכו כמטוס סופר מיסטר B.2 בחיל האוויר הצרפתי, ונשלח יחד עם שישה מטוסים נוספים לשיפוץ בתעשייה האווירית חודשים ספורים לפני מלחמת ששת הימים. המטוס “סופח” לחיל האויר והופעל בטייסת 105 בבסיס חצור ונותר שם עד 1970, אז הוחלט להסב אותו לתצורת ‘סער’, (הסבה שבעיקרה השתלת מנוע עייט מסוג J-52P-8B.)

בסה”כ הוסבו 26 סמב”דים ל-‘סער’, ומטוס זה היה האחרון שבהם. המטוס הוצב בטייסת 105 ושמש כמטוס תקיפה במלחמת יום-הכיפורים, כשהוא נושא סימני זיהוי שחורים-צהובים גדולים על מנת להבדילו ממטוסי אוייב דומים.

המטוס הוצא משרות במרץ 1975, ובעוד מטוסי הסער האחרים שיצאו משירות נמכרו להונדורס, הועבר ב-1979 לתעשיה האוירית,שם הוחזר לכושר טיסה ולאחר מכן הועבר ל”ליין ההיסטורי” בחצרים, שם הוחזק במצב טיסה. מנועו הורץ עד ראשית שנות ה-90′. כיום הוא צבוע בסכימת ההסוואה האחרונה שלו בחיל-האוויר, וניצב בתצוגה במוזיאון חיל האוויר.
 

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
שמוליק גיבורי
שמוליק גיבורי
1 year ago

לא היתה טיסה של המטוס הזה שהוא לא חזר עם לפחות תריסר תקלות. לא היה פן-צ’יפ שהיה מוכן לקבל אותו (-:

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
1
0
Would love your thoughts, please comment.x