בשעות אחר הצהרים המאוחרות הוזנקו זוג מטוסי שחק של טייסת 101 שהיו בכוננות בבסיס רפידים לכיוון חלקה הצפוני של תעלת סואץ ליירוט מטוסים מצריים שתקפו את עמדות צה”ל.מפקד הטייסת,רס”ן יפתח ספקטור הטיס את שחק מס’ 34 ובן זוגו היה סרן אורי יערי.שני המטוסים היו חמושים כל אחד בזוג טילי דקר, שהושאלו לטייסת ע”י טייסת 201 לניסויי ירוט.
באיזור שרר אובך כבד והשמש השוקעת סינוורה את עיני הטייסים, אך יערי זיהה זוג מטוסי מיג 17 שזה עתה השליכו פצצות על עמדות כוחותינו.מטוסי המיג שברו וטסו לכיוון מערב בגובה נמוך ובמבער אחורי מלא ומטוסי השחק אחריהם.
ספקטור צימצם את המרחק אל מטוס המיג האחורי.בטווח 300 מטר האט את מטוסו ע”י שליפה רגעית של מעצורי האויר,לחץ על הדק התותחים שעל מוט ההיגוי וצרור קצר של פגזי 30 מ”מ פגע במיג.מטוס המיג הנמיך עד שפגע במי ביצת המנזלה שמתחתיו,נסק כשכנפיו מתנדנדות,שוב שקע ושוב נסק,ולפתע נעצר באויר והתפרק. הטייס נטש.
הטייסים החליפו מיקום ויערי רדף אחרי המיג השני אל תוך מצרים כשספקטור לצידו ושומר על זנבו.תוך כדי המרדף הזה הופנו לעבר מטוסינו זוג מיג 17 נוסף שפנו לעברם בניצב אליהם מכיוון צפון אך לא הצליחו להדביקם.יערי הגיע לטווח שיגור טיל דקר.הוא שיגר את הטיל ,המנוע הרקיטי ניצת אך הטיל לא השתחרר עקב הרכבה לקוייה לנט”ל.האש שיצא ממנוע הטיל המשיכה לבעור וספקטור הורה ליערי לפנות הביתה.
שני המטוסים ביצעו פניה ותוך כך עברו בנתיב טיסתו של המיג שאחריו רדפו.ספקטור שם עליו את הכוונת.הטיל ננעל על חתימת החום של צינור הפליטה של מנוע המיג,ספקטור שיגר את הטיל שפגע במיג לאחר מעוף קצר, וזה נדלק בלהבה גדולה ונמרח על הקרקע,כ-30 ק”מ בתוך שטח מצרים. טייסו נטש. ספקטור פנה מזרחה והגיע לרפידים כדי לראות את יערי נוחת שם.
זו היתה הפלת בכורה בחיל האויר לטיל דקר ששוגר ממטוס שחק.