התנגשות בז 684 ובז 672

פרטי המטוסים:

בז 684 “הערפד”
חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 684.jpg
בז 672 “טורנדו”

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 78f7e76f768e70c2f32f1015a2d35da6-112.jpg

דגם: F-15A-18-MC 
יצרן: מקדוננל דגלס, ארה”ב 
מספר יצרן: 327/IA012 
מס’ חא”א: 76-1516 
דגם: F-15A-17-MC 
יצרן: מקדוננל דגלס,ארה”ב 
מספר יצרן: 307/IA007 
מס’ חא”א: 76-1511

תיאור האירוע:

באימון ק”א של זוג מטוסי בז מטייסת 133 מול זוג מטוסי נץ שנערך מעל בקעת ים המלח ביום ב’ באלול תשמ”ח, 15 באוגוסט 1988, החל בגובה 13,000 רגל. כדקה לאחר תחילת האימון, ביצעו בז 684 שהטיס רס”ן אהוד פאלק ובז 672 שהטיס מפקד הטייסת סא”ל רם קולר תמרון לולאה ב-G גבוה כדי להקיף את מבנה מטוסי הנץ ולסיים בחליפה צמודה, זה מול זה. כמה שניות לאחר סיום התמרון פגע בז 684 עם תא הטייס בגחונו של בז 672. רס”ן פאלק נהרג במקום. זנבו של בז 672 ניתק ממנו והמטוס נכנס לגלגול עצמי והחל להסתחרר מטה.

סא”ל קולר דיווח לבקרה על איבוד השליטה במטוס ועל נטישה. הוא הפעיל את כיסא המפלט אך חופת המטוס לא עפה והכיסא יצא דרך החופה.

קולר צנח כשהוא פצוע קשה.צוות חילוץ של יחידה 669 הוזנק למקום והגיע לאחר 20 דקות. נסיונות ההחייאה נמשכו כ-40 דקות אך לבסוף נפטר קולר מפצעיו.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x