פרטי המטוס:
דגם: 720-048
יצרן: בואינג, מפעל רנטון, ארה”ב
מספר יצרן: 18041
מספר בקו היצור: 172
מספר בלוק יצור:B0201
קוד תחזוקה: IN0020
טיסה ראשונה: 11 באוקטובר 1960
תולדות המטוס:
המטוס נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 20 בספטמבר 1960 כשהוא נושא את סימן הרישום האירי EI-ALA שהוקצה באירלנד לחברת איר לינגוס שהזמינה אותו ב-11 במרץ 1959.
נמסר לאיר לינגוס בסיאטל ב-24 באוקטובר 1960 ובמעמד זה ניתן לו השם “St.Patrick. ב-18 בנובמבר 1960 הוטס משדה בואינג פילד ושדה איידלווייד בארה”ב לשדה שאנון באירלנד. בטיסה זו קבע המטוס שיא מהירות כשעבר את המרחק מאיידלוויד לשאנון ב-4 שעות ו-57 דקות.
כשנכנס לשירות החברה, שבר את השיא שלו כשטס ב-1 בדצמבר 1960 משדה גאנדר בניו יורק לשדה שאנון באירלנד ב-3 שעות ו-8 דקות. שבועיים אחר כך, חנך את הקו שאנון-איידלווייד של איר לינגוס.
ב-24 בדצמבר 1960 הציב המטוס שיא מהירות נוסף, כשטס מאיידלוויד לשאנון עם 117 נוסעים על סיפונו ב-4 שעות ו-52 דקות, בטיסה זו נשא מיכל דלק נוסף מתחת לכנף.
ב-15 בנובמבר 1965 הוחכר לחברת התעופה האמריקאית בראניף אינטרנשיונל וקיבל את סימן הרישום האמריקאי N7083. הוחזר ב-15 במאי 1967 וקיבל חזרה את סימן הרישום האירי.
ב-1 בנובמבר 1968 הוחכר לאל על והופעל בה בצבעי איר לינגוס ועם הלוגו של אל על. סמל התלתן שהיה צבוע על זנבו נמחק. המטוס הופעל עד ינואר 69.
ב-16 באוקטובר 1970 נרשם בנורווגיה ע”ש חברת התעופה טראנס פולאר תחת סימן הרישום LN-TUU שהחכירה אותו אולם לא נשלח, וביצע את טיסתו האחרונה בשירות איר לינגוס ב-31 באוקטובר 1970. לאחר מכן נצבע במוסכי איר לינגוס בדבלין בצבעי טראנס פולאר והוחכר ב-9 בנובמבר 1970. עם כניסתו לשירות כונה בחברה “Hjalmar Risler Larsen”. ב-19 בנובמבר 1970, בעת המראה מש”ת של קפלוויק שבאיסלנד, אירע פיצוץ במטוס ומנוע 4 עלה באש. הטייס החזיר את המטוס לנחיתה בקפלוויק ושם ביצע נחיתה במשקל עודף. למטוס נגרם נזק מועט.
חזר לבעלות איר לינגוס ב-18 במאי 1971 כשהחברה הנורווגית חדלה מלפעול, הוטס לדאבלין והוכנס לשיפוץ כללי לצורך טיסות בקוים לאירופה בעונת החורף. המטוס נשא לוגו חלקי של טראנס פולאר אך קיבל את השם “St.Pappin, וביצע את טיסתו הראשונה לאחר השיפוץ ב-13 באוקטובר 1971, כשהוא עדיין נושא את סימן הרישום הנורווגי. נכנס לשירות ב-18 באוקטובר.
בפברואר 1972 נרכש ע”י חברת התעופה אייר קומרץ אך העסקה לא הושלמה.הוא נרכש ב-16 באוקטובר 1972 ע”י חברת Club International. הוא נצבע מחדש, קיבל בחזרה את סימן הרישום האירי המקורי ונמסר בדאבלין. ארבעה ימים אחר כך נצבע עליו סימן הרישום האמריקאי N734T, והוא שימש בדאבלין לאימון צוותות החברה,עד שעזב ב-26 באוקטובר ונכנס בארה”ב לשירות חברת אמריקן אויאיישן. המטוס נשא בתקופה זו את הלוגו ” America International”.
ב-1 במרץ 1973 הוחכר לחברת התעופה פיוניר אינטרנשיונל. הוא קיבל סימן רישום חדש N1776Q, ואת הכינוי “City Of Niagara Falls. הוחזר ב-26 ביולי 1973. הוחכר שוב במרץ 1974 לחברת האנה אינדוסטריז עד יוני, וביולי הוחכר לחברת התעופה אירואמריקה, הוטס לדאבלין והוכנס לאחסנה.
באוגוסט 1975 נמכר לאירואמריקה, ובשנת 1977 הועבר לנתב”ג והוכנס לאחסנה. בשנת 1978 נצפה מבצע טיסות רבות בין שדה טגל בברלין לשאנון ולשדה בואינג פילד, ובשדה זה הוכנס שוב לאחסנה ביולי 1978, פורק שם בנובמבר 1983 ורישומו האמריקאי בוטל.