פרטי המטוס:
דגם: A-4N סקייהוק
יצרן: מקדוננל-דגלס, ארה”ב
מספר יצרן: 14521
מספר צי: 159822
פרטי האירוע:
ביום 30 במאי 2007 בשעה 07:30 יצאו שני זוגות מטוסי עייט מטייסת 102 לאימון קרב אויר זוגות מעל לים מול אשקלון. במהלך האימון ניסה מס’ 2 של הזוג שאותו הוביל סמ”ט א’ של הטייסת שטס בעייט דו”מ עם נווט ממתקדם קורס 154, להצטרף למוביל כדי להיכנס לקרב נוסף. הוא פתח מצערת ואז סל”ד המנוע נתקע על 80 אחוז.
הטייס דיווח על מצבו והמוביל שלו הפסיק את האימון . הטייס ביצע פעולות חירום שונות אך סל”ד המנוע המשיך לרדת עד שכבה.
לאחר 3 נסיונות התנעה שנכשלו, וכשהמטוס היה כבר בגובה 6,000 רגל ובעקבות הוראת המוביל, נטש הטייס את המטוס וצנח לים. צוות מסוק ינשוף של טייסת 123 שהיה בדרכו דרומה מפריסה בצפון שמע על הנטישה בערוץ הגארד, הגיע למקום, ריחף ליד הטייס שהיה בסירת ההצלה וצוותו התכונן לחלץ אותו, אולם היות וט.-123 לא הייתה כשירה לחילוץ אויר/ים באותה תקופה, לא ניתן לצוות המסוק לחלץ את הטייס.
מייד הוזנק מסוק ינשוף מטייסת 124 עם צוות חילוץ מ-669.לאחר כמה דקות הגיע המסוק לאיזור. הוא הוכוון לטייס ע”י המסוק השני והוריד למים 2 לוחמי 669 שהגיעו לטייס , הוא הועלה למסוק בעזרת מנוף ההצלה ואחריו 2 הלוחמים, והמסוק הטיס אותו לבדיקות בביה”ח תל השומר.
מפקד חיל האויר מינה ועדת חקירה לבדיקת נסיבות התאונה. מהחקירה עלה שבעת פתיחת המצערת עבר המנוע את מגבלת הטמפרטורה שלו, דבר שהוביל לתופעת “זחילה” של להבי הטורבינה ולכשל המנוע.
זו היתה תאונת העיט האחרונה בחיל האויר עד לסגירת המערך.