פרטי המטוס:
דגם: S-2R-T34 תראש
טיפוס: מטוס ריסוס
יצרן: איירו קומנדר, חטיבת אולני של רוקוול סטנדרד, ארה”ב
מספר יצרן: 2399R

תולדות המטוס:
לאחר יצורו כדגם S2R-600 הוקצה למטוס סימן הרישום האמריקאי N5678X לצורך טיסות הניסוי והרישוי. באפריל 1978 נמכר ללא מנוע לחברת מארש אויאיישן ממסה שבאריזונה. תעודת הרישום הוצאה בתאריך 25 באפריל 1978. בחברה הרכיבו למטוס מנוע טורבופרופ מדגם TPE-331 תוצרת חברת גארט אייריסרץ’.
במשך הזמן התברר שמנוע זה לא מתאים להפעלה חקלאית בשל בעיות בכונס האויר ובשל שחיקה בטורבינות ולכן המטוס הוסב למנוע טורבופרופ דגם PT6A-34AG.
הרישום האמריקאי בוטל ב-14 ביוני 1978 כשהמטוס נמכר לחברת כימאויר הישראלית. הוא קיבל את סימן הרישום הישראלי בתאריך 25 ביוני 1978 כדגם S-2R. פורק ונשלח ארצה בתוך ארגזי עץ.
עם הגיעו למוסך כימאויר בהרצליה הורכב והורץ ולאחר טיסת מבחן הופעל בחברה כמטוס ריסוס.

לנו ידוע על תאונה אחת לפחות שעבר ב-2 במרץ 2010 כשבמהלך נחיתה המטוס ניתר לאוויר, סטה ימינה ונעצר. ספג נזק בינוני אולם שוקם וחזר לטוס.
יצא משירות וכיום גופו מאוחסן במנחת מגידו.

תודתנו לניסים מיימון על העזרה בפרטים
AWG יוצר AYRES COP ATLANTA
נמכר ללא מנוע ל MARSH AVIATION
שם הורכב לו מנוע GARRETT TPE 331
הסתבר שהמנוע לא תאם למטוס ריסוס
( כונס מסגסוגת מגנזיום וכן שחיקה של הטובינות) ולאור זאת הוסב ל PT6 – 34
כנל עוד 5 מטוסים זהים.
האם הוסב בארה”ב ל-PT-6?