פרטי המטוס
דגם: LF.MK.IXe
יצרן: ויקרס ארמסטרונג, בריטניה
מספר יצרן: CBAFxxxx
תולדות המטוס
המטוס יוצר ע”י חברת ויקרס-ארמסטרונג (קאסל-ברומביץ’) בע”מ לפי חוזה יצור מס’ B981687/39/C.23(c) הזמנה 17 מיום ה-19 באפריל 1944 – מנת יצור מס’ 46, וצוייד במנוע מרלין 66.
נכנס לשירות חיל האויר המלכותי ב-8 ביוני 1945, קיבל את המספר הסידורי TE527 והוטס ליחידת האחזקה מס’ 39 שבסיסה היה בקולורן שבמחוז צ’יפנהאם לשם התקנת ציוד קשר והתקנות מבצעיות. ב-1 באוגוסט 1945, הוצב בטייסת 312 (צ’כיה החופשית) של להק הקרב ה-13 שבסיסה היה במאנסטון שבמחוז קנט,ושם קיבל את אותיות הזיהוי של הטייסת “DU” ואת אות הזיהוי האישית “X” שנצבעו בצידי גופו מאחורי תא הטייס.
הטייסת עזבה את בריטניה בדרכה חזרה לצ’כוסלובקיה דרך הילדשיים בגרמניה החל מ-7 באוגוסט 1945. המטוסים הועברו לרשות ח”א הצ’כי ב-30 באוגוסט.לאחר שירות בטייסת מס’ 2 בבסיס צ’סקה-בודיוביצ’ה של ח”א הצ’כי תחת הקוד A-706 יצא המטוס משימוש ואוחסן בבסיס פראדוביצ’ה. נמכר לישראל בשנת 1948 ושופץ במפעל המטוסים שבקנוביצ’ה לפי החוזה שנחתם ב-7 באוקטובר 1948.
לאחר השיפוץ המטוס פורק ונארז בארגז עץ שהובל ברכבת לנמל ביוגוסלביה או ברומניה. הוא הגיע באוניה לנמל חיפה בדצמבר 1948, הועבר ליחידת האחזקה בקיבוץ מעברות, הורכב, הורץ, קיבל את המספר 2027 והועבר לטייסת 101 בבסיס חצור ב-25 בנובמבר 1949.
לאחר מכן הועבר לטייסת 107 ושימש לאימון בקא”מ. ב-16 בדצמבר 1953 התנגש באויר עם ספיטפייר 2058 ליד קיבוץ כברי, הסתחרר והתרסק. טייסו , סג”מ יצחק ילון נספה.
הנזק שהוגדר היה FA/E ואישור למחיית המטוס נחתם ע”י מפקד ח”א ב-18 בינואר 1954