פרטי המטוס:
דגם:F-16B-5-CF פייטינג פאלקון
יצרן: ג’נרל דינמיקס,פורט וורת’, טקסס, ארה”ב
מספר יצרן:6W-6
מס’ חא”א:78-0360

תולדות המטוס:
המטוס יוצר עבור חיל האויר האירני תחת עיסקת Peace Zebra, אולם לאחר נפילת משטר השאח באירן הוקפאה העיסקה והמטוס סופק לחיל האויר הישראלי בעיסקת Peace Marble 1 שכללה 75 מטוסים מדגמי A ו-B.
נחת בארץ בתאריך 10 באוגוסט 1980 והוצב בטייסת 117 בבסיס רמת דוד ושימש להסבהת טייסים לנץ. מאוחר יותר הועבר לטייסת 253 וכשזו נסגרה לקראת קליטת מטוסי הסופה הועבר באפריל 1988 לטייסת 140 בבסיס נבטים, ושם שימש להדרכה במסגרת קא”מ נץ.
המטוס יצא משירות בשנת 2013 ואוחסן בבסיס נבטים כשמיצב הכיוון והכנפיים שלו פורקו. לאחר מכן הועבר לאחסנה בבסיס עובדה.

ושמו היה סוס ויש לתקן את מספר הטייסת במקום 263 ל253
מספר הטייסת תוקן (טעות הקלדה). למטוס לא היה כינוי, והכינוי סוס ניתן למסוק סופר פרלון 010 בטייסת 114
משהו לא מסתדר לי עם השנים וכן עם השנה לקליטת מטוסי הסופה.
אני שירתתי ב ט.140 ברמון מ 93 עד 95 ו ה 010 או הסוס כמו שקראנו לו היה אצלנו ב140 ברמון. רק שנים לאחר מכן 140 עברו לנבטים אנא בדיקתך אבינועם
גם המטוס הזה נקרא בטייסת סוס, בשנות השמונים הייתי בפריסה בעובדה עם הטייסת שלי, (133) והיו גם ניצים במקביל, החבר’ה שלהם קראו למטוס “סוס”, לקח לנו זמן להבין מה הם אומרים…. אז הכינוי סוס נראה נדבק לכל מטוס שמספרו 010 בעבר ובעתיד….. (-:
המטוס אכן נקרא סוס, ובניגוד למה שכתוב הוא טס עד סוף 2014 לפחות