תאונת קורנס 283

אוסילציה חריפה במשיכה ליעף

פרטי  המטוס:

דגם:F-4E-59-MC פאנטום II

טיפוס: מטוס קרב

יצרן: מקדוננל דגלס,ארה”ב

מספר יצרן: 4775

מס’ חא”א: 73-1201

פרטי האירוע:

ביום 22 באוגוסט 1977 יצא מבנה קורנסים מטייסת 201 לאימון תקיפה במטווח שהיה דרומית לאל עריש. קורנס 283 היה חמוש בנתיקי גחון וכנפיים מלאים וכן בפצצות אימון.

במשיכה ליעף חתף, התפתחה אוסילציה חזקה מאד,(רעידות עלרוד חזקות של פלוס 8 ומינוס 2 G) ולאחריה פרצה אש בגחון המטוס, ובתא הטייס נדלקו נורות אזהרת אש.

הטייס נקט בפעולות חירום: סגר מנוע ימין, ומשלא כבו נוריות אש, כיבה מנוע, ואז האש כבתה. הוא השליך מטענים חיצוניים, ונחת  נחיתת  חירום בכנף 25. בנחיתה המצנח לא יצא, והטייס הוריד את וו העצירהתנכנס לכבל והמטוס עצר.

ועדת החקירה מצאה שהדלק לא הועבר תחילה מנתיק הגחון למנועים, ובשילוב עם G גבוה במשיכה נוצרה האוסילציה.

המטוס שוקם ובהמשך שודרג לקורנס 2000.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x