פרטי המטוס:
דגם: P-51D מוסטנג
טיפוס: מטוס קרב
יצרן: נורת’ אמריקן אויאיישן,ארה”ב
מספר יצרן:
מס’ חא”א:
פרטי האירוע:
ביום 17 ביולי 1949 נכנס טייס המח”ל פקד טיס ריצ’רד בראון, למטוס מוסטנג 40 (שהפך מאוחר יותר ל-2301 עם שינוי שיטת מספור המטוסים בח”א) שהופעל באותה תקופה ע”י טייסת 101, כשמטרת הגיחה היתה “לעשות כיסוי לשטח מעל למצעד בתל אביב”. בראון החל לטוס על מטוסי מוסטנג בחיל האויר שבועיים קודם לכן, וצבר עד מועד התאונה שעת טיסה אחת בלבד על המטוס, למרות היותו טייס קרב ותיק,
היות ולא נשאר מספיק זמן להכנות שלפני ההמראה, הטייס הניע והגיע למסלול 09 רק בשעה 16:20.הטייס היה אמור להמריא ממסלול 33 , אך פקח הטיסה אישר לו להמריא ממסלול 09.
המטוס החל בריצת ההמראה לא מתחילת המסלול וקיבל מכת רוח זנבית וצולבת. הטייס ניסה לתקן אבל סטה שמאלה יותר מידי. כשהגיע המטוס למהירות 35 מייל לשעה, דחף הטייס את מוט ההיגוי קדימה, הזנב התרומם והמטוס החל לנטות שמאלה והחל בלולאת קרקע כשהוא סב על הגלגל השמאלי.
הטייס ניסה להשתלט על הסבסוב ע”י הפעלת הגה הכיוון אך לא היתה לכך השפעה. הוא לחץ על מעצור ימין אבל היות והמטוס היה באותה עת על הגלגל השמאלי גם זה לא עזר.
לאחר שהמטוס ביצע סיבוב של 50 או 60 מעלות, סגר הטייס את המנוע והרים את כני הנסע כדי למנוע התהפכות.כשכן הנסע השמאלי התרומם, פגעה הכנף הימנית בקרקע, המטוס המשיך לרוץ, ירד מהמסלול ונעצר.
הנזקים שנגרמו למטוס היו כנף ימין מכופפת ומקומטת, 2 קצוות הכנפיים מקומטות, שתי המאזנות מכופפות ומעוקמות, כן נסע שמאלי מכופף, הצד התחתון של הזנב מעוקם והרדיאטור פגוע.
המטוס צבר עד אז 79.30 שעות טיסה.