פרטי המטוס:
דגם:182P סקייליין
יצרן: ססנה איירקרפט קומפני, ארה"ב
מספר יצרן:182-64041
שנת יצור: 1975

תיאור האירוע:
בתאריך 15.5.2023, טייס ואיש צוות – מטילן, שעסקו במשימת פיזור פיתיונות נגד כלבת באזור הגליל העליון בססנה CWB של חברת סאנאייר סיימו את משימת הפיזור ופנו בחזרה לנחיתה במנחת מגידו.
באזור דרומית לנקודת הדיווח "כרי דשא" החלו "גמגומי מנוע" והטייס הסתובב לכוון ש"ת ראש פינה. לאחר שפנה לכוון ראש פינה חזר המנוע לפעולה רגילה, אך במהלך ההנמכה נפסקה פעולתו והטייס נאלץ לבצע נחיתת אונס בשטח פתוח בין טובא זנגרייה למושב אליפלט. הטייס, טל בן יוסף נהרג והמטילן נפצע קשה מאוד. עדי ראייה הזעיקו את המשטרה ואת מד"א. מסוק חילוץ הגיע לשטח והטיס את הפצוע לבית החולים.

מדו"ח החקירה עולה כי "כלי הטיס נמחה. המנוע חדר לתוך תא הטייס, כנף ימין ניתקה מהשורש ונמצאה משוכה לפנים, כנף שמאל – שלמה, גוף אחורי – שלם, ניתק ברובו מאחורי תא הנוסעים, פרופלור – שלם, להבים ישרות, ללא סימני פגיעה (למעט להב אחת שפגעה בסלע).
עפ"י מנח כלי הטיס באתר ההתרסקות, נראה שהמטוס איבד מהירות, הזדקר ונפל בעיקר אנכית, ככל הנראה עם מצב אף מעלה, עד שפגע בקרקע."

עד לתאונה צבר המטוס 9,735 שעות גוף,כ-1,300 שעות מנוע וכ-1,300 שעות מדחף.
ממסקנות הדו"ח עולה כי "התאונה, ככל הנראה, אירעה כתוצאה מתפעול לא נכון של מערכת הדלק שהובילה לאי ספיקת דלק ולכביית המנוע באוויר."
טל בן יוסף ז"ל היה עורך המגזין התעופה האינטרנטי "עם הרוח".יהי זכרו ברוך.
מקורות:
דו"ח החקירה, אתר החוקר הראשי
אתרי חדשות באינטרנט