פרטי המטוס:
דגם: S-2D-600 סנואו
יצרן: איירו קומנדר,חטיבת אולני של רוקוול סטנדרד, טקסס ארה”ב
מספר יצרן: 600-1352D
שנת יצור: 1966
תולדות המטוס:
המטוס יוצר עם מנוע מדגם פראט אנד וויטני R-1340-AN1.
דו”ח משקל ואיזון הוצא ע”י היצרן ב-15 באפריל 1966, ובאותו יום הוקצה למטוס ברשות התעופה האזרחית של משרד התחבורה הקנדי סימן הרישום CF-RTX ע”ש חברת Maritime Air Service Ltd. רישיון יצוא אמריקאי מס’ 3E.6409 הוצא בתאריך 6 במאי 1966.
ב-10 במאי ניתן אישור להעברת המטוס ממפעל היצרן ללקוח במונקטון שבמחוז ניו בראונסוויק בקנדה. תוקף האישור היה עד 10 ביוני 1966. ב-18 במאי ניתן אישור רשות התעופה האזרחית האמריקאית להעברה, בתוקף ל-23 יום.
ב-19 במאי הוצא שטר המכר. אירו קומנדר-חטיבת אולני של רוקוול סטנדרד לחברת Maritime Air Service Ltd.
ב-24 במאי בוצעה במטוס ביקורת. עד אז צבר 19.22 שעות טיסה. למחרת הוצאה תעודת כושר אוירי זמני מיוחד, בתוקף עד 5 ביוני 1966, בגלל מצב מיוחד של שריפות יער, ועל בסיס “רק לעכשיו” לטיסה בקטגוריה מסחרית לצורך כיבוי אש בהטלת מים. תוקף התעודה הוארך עד 3 באוגוסט 1966 ואחר כך עד 3 בספטמבר 1966.
אישור רישום מס’ 34758 ע”ש Maritime Air Service Ltd הוצא בתאריך 15 באוגוסט 1966, ובאותו יום הוצאה תעודת כושר אוירי קבועה מס’ 5771-בתוקף עד 6 במאי 1967 בקטגוריה מוגבלת-לשימוש חקלאי (כשהבעלים הצהיר שהמטוס אינו בשימוש למשך 5-8 חודשים בכל שנה).
ב-3 במאי 1967 בוצעה במטוס ביקורת לחידוש תעודת כושר אוירי, עד אז צבר 202:34 שעות טיסה. תוקף התעודה חודש עד 6 במאי 1968. ב-30 באפריל 1968 בוצעה ביקורת נוספת ותוקף התעודה הוארך עד 6 במאי 1968. עד אז צבר המטוס 418:10 שעות טיסה.
ב-10 באפריל 1969 בוצעה ביקורת ותעודת הכושר האוירי חודשה עד 10 באפריל 1970.עד אז צבר המטוס 612:50 שעות טיסה.
ב-27 באפריל 1970 בוצעה ביקורת ותעודת הכושר האוירי חודשה עד 4 במאי 1971. עד אז צבר המטוס 759:20 שעות טיסה.
ב-9 באפריל 1971 בוצעה ביקורת ותעודת הכושר האוירי חודשה עד 4 במאי 1972. עד אז צבר המטוס 871:45 שעות טיסה.
ב-3 במאי 1972 בוצעה ביקורת ותעודת הכושר האוירי חודשה עד 4 במאי 1973. עד אז צבר המטוס 987:30 שעות טיסה.
ב-4 במאי 1973 בוצעה ביקורת ותעודת הכושר האוירי חודשה עד 4 במאי 1974. עד אז צבר המטוס 1,038:35 שעות טיסה.
ב-3 במאי 1974 בוצעה ביקורת ותעודת הכושר האוירי חודשה עד 4 במאי 1975. עד אז צבר המטוס 1,059:30 שעות טיסה.
ב-13 במאי 1975 בוצעה ביקורת ותעודת הכושר האוירי חודשה עד 13 במאי 1976. עד אז צבר המטוס 1,129:50 שעות טיסה.
ב-4 בנובמבר 1975 בוצעה ביקורת ותעודת הכושר האוירי חודשה עד 4 בנובמבר 1976. עד אז צבר המטוס 1,219:05 שעות טיסה.
ב-26 באוקטובר 1976 בוצעה ביקורת ותעודת הכושר האוירי חודשה עד 4 בנובמבר 1977. עד אז צבר המטוס 1,286:00 שעות טיסה.
ב-17 בנובמבר 1977 הוצא שטר מכר בו חברת Maritime Air Service Ltd מכרה את המטוס לחברת מרום, ורישומו של המטוס בוטל בקנדה ב-5 בדצמבר 1977.
המטוס שימש בחברת מרום לריסוס ולכיבוי שריפות. נמכר (או הוחכר) לחברת ריסוס ביוון ושם הוקצה לו סימן הרישום SX-AAN. בסיסו היה בשדה התעופה במרתון.
נרכש ע”י חברת הריסוס סיס בשנת 1995 ובארץ הוחזר לו סימן הרישום המקורי. שימש את החברה לריסוס. גורלו אינו ידוע.
תודתנו לג’ורג’ קונץ על העזרה בפרטים