פרטי המטוס:
דגם: S-2D-600
יצרן: איירו קומנדר,חטיבת אולני של רוקוול סטנדרד, טקסס ארה”ב
מספר יצרן: 600-1382D
תאריך יצור: 1 באפריל 1967
תולדות המטוס:
המטוס יוצר עם מנוע מדגם פראט אנד וויטני R-1340-AN1.
למטוס הוקצה סימן הרישום האזרחי N1766S לצורך טיסות הניסוי והרישוי במשך אפריל 1967. בסוף החודש או בתחילת מאי נמכר לחברת הריסוס Sneed Everett Inc מטראנקוויליטי שבקליפורניה. המטוס היה רשום על שמה עד 12 באפריל 1973 ואז נמכר לג’והן ט. וויליאמס מקרמן שבמדינת קליפורניה.
ב-23 בספטמבר 1974 נרשם ע”ש חברת Charles Freeburn Inc מהעיר פרסנו בקליפורניה. שטר מכר לחברת Maritime Air Service Ltd הקנדית הוצא ביום 25 בפברואר 1976.
ב-3 במרץ 1976 הגישה חברת מריטיים בקשה למשרד התחבורה הקנדי לרשום את המטוס ומטוס נוסף על שמה ולקבל סימן רישום. רישומו של המטוס האחר לא אושר ומטוס זה קיבל את סימן הרישום C-GMAD ב-5 במרץ 1976, ובאותו יום ניתן אישור להטיס אותו מפרסנו למונקטון שבמחוז ניו בראונסוויק בקנדה, שם שכן בסיסה של החברה. האישור היה בתוקף עד 5 ביוני 1976. סימן הרישום האמריקאי בוטל לאחר חדשיים בערך.
המטוס נבדק עם הגיעו לצורך הוצאת תעודת כושר אוירי, כשבספריו היו רשומות 3,782.3 שעות טיסה. זו הוצאה למחרת היום, בקטגוריה מוגבלת לשימוש חקלאי/כיבוי אוירי , ובתוקף עד 11 במאי 1977. יומיים לאחר מכן הוצאה תעודת רישום על שם החברה.
ב-13 בספטמבר 1977 המטוס נדבק לשם חידוש תעודת כושר הטיסה כשלמטוס היו 3,865:55 ש”ט. תוקף התעודה חודש עד 13 בספטמבר 1978.
ב-17 בנובמבר 1977 הוצא שטר מכר לחברת “מרום”. המטוס קיבל בישראל סימן רישום 4X-AWE , פורק, נארז ונשלח ארצה.
עם הגיעו למוסך מרום בהרצליה הורכב, הורץ ונכנס לשירות כמטוס ריסוס וכיבוי. בתאריך מסויים עבר נחיתת אונס בשדה חרוש עקב דום מנוע וכני הנסע שלו נשברו.בספטמבר 1990 יצא משירות ונמכר לחברת הריסוס היוונית Sky Fox EPE שבסיסה היה בשדה התעופה של מרתון, ושימש אותה תחת סימן הרישום SX-ANZ עד שיצא משירות.