…רק חזרנו מתקיפת המכ”ם בטארטוס, בקושי לגימת קפה, ואני נשלח להוביל זוג לתקיפת גשר בתעלה. המבנה: א”ק: “עלית”, אני כמוביל ושביט מס’ 2. הגשר הוא בקצה הצפוני של האי באלח, מעט דרומית לעיר קנטרה. מטוסים מוכנים, כ”א עם 5,480 ליטר דלק, 7 פצצות MK-82, סה”כ 1.75 טון חנ”מ, שני טילי שפריר ושני תותחים 30 מ”מ עם 144 פגזים לתותח. הניווט מתוכנן לגובה נמוך כולו. לצאת מאשקלון, מעל לים לכיוון כללי מערבית לאל-עריש. חציית קו חוף אל “מגדל איפוס” הנמצא בחולות צפונית לג’בל מערה (ח”א הקים עוד לפני המלחמה מגדלי עץ הנראים כמגדלי שמירה, כשמטוסים עם מערכות ניווט יכלו לאפס המערכות בטיסה מעליהם). עד לשם הטיסה במהירות של כ-700 קמ”ש ומשם מאיצים בכיוון כללי מערב למהירות של 800 קמ”ש אל מגדל איפוס נוסף שנמצא מזרחית לטסה. משם פונים צפ’ מערב לכיוון קנטרה במהירות של 1,000 קמ”ש ובגובה של כ-30 מטר. המטרה הינה לבצע תקיפת חתף, כלומר משיכה לגובה 9,000 רגל, צלילה להפצצה בניצב לגשר מצפון לדרום, שחרור הפצצות ב 4,500 רגל ושבירה מזרחה והנמכה לגובה נמוך תוך שבירות למניעת הפגעות מטילים. כל התמרון הזה אמור להיות בפחות מדקה.
תוך כדי תחילת התדריך עם שביט מודיעים לי שהזמ”מ הוקדם, ובעצם אין לי זמן כלל לתדרך וחסר זמן. אנחנו רצים למטוסים תוך כדי בקשה שינסו לדחות הזמ”מ בלפחות 15 דקות. התנעתי המטוס ויוצא לעמדת ההמראה כשאני בוחן את מפת הניווט והתצ”אות תוך כדי הסעה. ואז עולה לקשר קשטן, ומודיע לי שהמטוס של שביט התקלקל והוא יוצא במקומו. חוץ מזה קבלנו דיווח שמגדל האיפוס הראשון נפל ולא ניתן לדחות הזמ”מ!! צריך להבין: למטוס הנשר אין נווט וגם אין מערכת ניווט: הטייס מטיס את המטוס ומנווט עצמאית עפ”י הזדהות בשטח, כיוון המטוס, מהירותו ושעון זמנים!!.
אני מתחיל לתכנן את הניווט מחדש: במקום 700 קמ”ש בנתיב הראשון, אטוס 850 קמ”ש. בזאת ארוויח דקה על כל ארבע במקור. הפנייה תהיה עפ”י זמן חדש (שכן אין מגדל איפוס) והמשך כולו יהיה במהירות 1,000 קמ”ש במקום 800קמ”ש, ובזאת חוסכים עוד שתי דקות. ההאצה תהיה למהירות מקס. של כ-1,100 קמ”ש. אלא שכאן יש בעייה: למטוס הנשר אין מחשב הפצצה, כלומר נתוני ההפצצה חייבים להיות מדויקים הן בגובה ההטלה, הן בזוית הצלילה (45 מעלות) והן במהירות המטוס. כל סטייה מנתונים מחושבים יביא הפצצות להחטאה. בדקתי על מפת ה-1:100,000 של הנתיב האחרון לאן הוא מוביל וראיתי שבהמשכו נמצאים הבתים הצפוניים של העיר קנטרה וכך יצאנו לדרך…….
המשך יבוא………..