פרטי המטוס:
דגם:-F-4E-43-MC פאנטום II
יצרן: מקדוננל דגלס, ארה”ב
מספר יצרן:
בערבו של יום 6 באוקטובר 73, נשלח וג מטוסי קורנס של טייסת 119 לסיור כדי לאתר מטרות פעילות באיזור תעלת סואץ.זוג הקורנסים שאותם הטיסו סרן יששכר נווה ונווטו סגן דוד זילברמן (קורנס 124) וגדעון שפר נכנסו לאמ”ט.טיל SA-6 ששוגר אליהם התפוצץ סמוך לקורנס 124 וגרם לו נזק חמור.שפר התקרב למטוס הפגוע בדק את הנזק וליווה אותו לנחיתת חירום בבסיס חצרים.
נווה הצליח להגיע לנחיתה אך בהיותו בצלע הסופית ובגובה של 200 רגל,איבד את השליטה על המטוס,שאיבד גובה והתגלגל.המטוס פגע בקרקע לפני תחילת המסלול,התפרק והתפוצץ. הצוות נספה.
המטוס נשא פצצות מצרר שלא הוטלו. עם הפגיעה בקרקע הפצצות נבקעו ופצצונות המצרר התפזרו בשטח, דבר שהקשה על צוותי החילוץ.
סיפר מפקד הטייסת סא”ל אליעזר פריגת: “סיפרו לי שבדרכם חזרה הביתה ממשימה הייתה להם תקלה באחד המנועים והפצצות לא השתחררו.רגע לפני הנחיתה הם התרסקו על המסלול. פה הייתי צריך לתפקד כמפקד הטייסת והיה חשוב לי לשמוע את הפרטים. זו הייתה האבידה הראשונה שלנו במלחמה וזה גרם צער גדול לטייסת”.
תודתנו לאייל על הערותיו למאמר זה.
לפי מה שאני יודע, הפצצות שהמטוס נשא ולא השתחררו היו פצצות מצרר, אשר התפזרו על המסלול אחרי ההתרסקות והקשו על הגישה של כוחות ההצלה.
נבדק ,אומת והוסף למאמר. תודה על ההערה.
עוד הערה, הטייסים לא נהרגו במקום.
מאחר והם היו במרחק זעום מהקרקע והגיעו להבנה כי לא יצליחו להנחית את המטוס בשלום בשניות האחרונות, הצוות פלט את עצמו אך מפאת הגובה הנמוך כאמור, המצנחים לא נפתחו והם התרסקו על המסלול.