פרטי המטוס:
דגם:A.150L איירובט
יצרן:ססנה,ארה”ב
מספר יצרן: A1500491
פרטי האירוע:
המטוס התרסק בהמראה מהרצליה ביום 26 במרץ 83. מספר הטייס:
“ביצעתי המראה חוזרת. אחרי הנחיתה פתחתי מנוע, הייתי עם 40 מעלות מדפים, שכך צריך בנחיתה. המטוס המריא, התחלתי בהרמת המדפים, בהדרגה, 10 מעלות בכל פעם, הרגשתי שהמטוס לא מושך מספיק, אך לא יכולתי לעשות דבר, כי המצערת הייתה על המכסימום. הרגשתי שהעסק לא יגמר טוב, אם הייתי פונה ימינה או שמאלה, הייתי מזדקר. ראיתי לפני שורה של בתים תלת קומתיים, ואחריה שדה חרוש עם תלמים בכיוון הטיסה,התחלתי תהליך נחיתת אונס, שזה אומר סגירת מצערת, וכיבוי מגנטו ושאר החשמל, וחשבתי שמכסימום אני הולך לנחות בשדה שלפני. לא היה לי זמן להודיע בקשר, למרות שמחשבה עברה בראשי, אבל אז, בבית האחרון לפני השדה החרוש, הייתה אנטנת טלוויזיה גבוהה, קצה כנף שמאל פגעה באנטנה, ומאחר והמהירות לא הייתה גבוהה, המטוס פנה שמאלה, אחר כך פגע בעץ גבוה, ונפל על הקרקע. לא נפגע איש, למרות שהיו אנשים וילדים באזור. בתחילה המטוס לא בער, ואז התחילו “אנשים טובים” לנסות לחלץ אותי. מיכלי הדלק, שהיו על הכנף מעלי, התבקעו,הדלק נשפך עלי והגיע עד המנוע החם, ואז המטוס נדלק. וגם אני. משכו אותי,תלשו אותי, שברו לי ידיים ורגלים. עברתי כמה עשרות ניתוחים,ושיקום (שנתיים).” |