פרטי המטוס:
דגם:BN2A איילנדר
יצרן:בריטן נורמן, בריטניה
מספר יצרן:0214B
טיסה ראשונה:26.10.70
תולדות המטוס:
המטוס ביצע את טיסת הבכורה ממפעל בריטן נורמן כשהוא נושא את אות הקריאה המיוחד לטיסות ניסוי G-51-214. הוא הוזמן ע”י אברהם קמחי, בעליה של חברת יעף הישראלית והועבר ארצה כשהוא נושא את אות הקריאה 4X-AYB בתאריך 9.1.71.
יותר מאוחר הועברה הבעלות ע”ש החברה. המטוס שימש לטיסות פנים ולטיסות צילום ומיפוי היות וחלק מרצפת תא הנוסעים היה שקוף והוכשר להתקנת מצלמה. נמכר לחברת כנף–ארקיע בדצמבר 72, ולאחר מכן נמכר לחברת אייר איווסטמנטס האמריקאית מפלורידה ונרשם שם תחת אות הקריאה N15JA ב-23.3.76. המטוס הועבר בטיסה לארה”ב.
באותו חודש נמכר לחברת נורת’ווי סורבי הקנדית,נרשם על שמה תחת אות הקריאה הקנדי C-GNSC וגם שם שימש לטיסות מחקר ומיפוי. בהמשך נמכר לחברת קווסטור אינטרנשיונל סורווייז . ב-16 ביוני 80 ניזוק קשות לאחר נחיתת חירום שבוצעה למי אגם סטיוארט שנמצא בלב שמורת טבע במדינת דקוטה הצפונית.
המטוס שוקם ושודרג לדגם BN2A-21 ובספטמבר 84 נמכר לחברת התעופה הקנדית בופאלו איירווייז. לאחר מכן נמכר לחברת אלאייר, לאחר מכן לחברת נורת’ווינדס נורת’רן, לחברת הבניה ארנקו קונסטרקשן, לחברת התעופה גרונדאייר,וב-10.3.88 לחברת התעופה אנטלר אוויאיישן.
בנובמבר 88 נמכר לחברת התעופה נשיונל אייר טרנספורט, לאחר מכן לחברות התעופה סנטרל מאונטיין אייר סרוויס, ווסטרן ארקטיק אייר, ניופאונדלנד לברדור אייר טרנספורט, איליאמה אייר טקסי בפברואר 91, ובמרץ 91 נמכר למפעיל בארה”ב ונרשם שם תחת אות הקריאה N214TL. ב-18.9.93 נרשם שם ע”ש חברת התעופה מייג’ור אייר מפלורידה.הרישום האמריקאי בוטל בפברואר 2006 כשהמטוס נרשם באיי בהאמה.