ספיטפייר 2068

תולדות ספיטפייר 2068

פרטי המטוס:

דגם: VS-361 ספיטפייר LF.MK.IXC

יצרן: ויקרס-ארמסטרונג (קאסל-ברומביץ’) בע”מ, בריטניה  

מספר יצרן: CBAF-xxx

תולדות המטוס:

המטוס יוצר לפי חוזה יצור מס’ (B981687/39/C.23(c  הזמנה 9 מתאריך 28 במאי 1942 ומנת יצור מס’ 25 עם מנוע מרלין 66.נכנס לשירות ח”א המלכותי ב- 22 בדצמבר 1943,קיבל את המספר הסידורי MJ571 והוטס ליחידת האחזקה מס’ 33 (להק האחזקה מס’ 44) בבסיס ליינהם שבמחוז ווילטשייר להתקנת רדיו, חימוש וציוד מבצעי.

הוצב בטייסת 312 (צ’כית) של חיל האויר המלכותי ב- 31 בינואר 1944 וסומן שם בקוד “DU-V, והיה מטוסו של הטייס מירוסלב ליסקוטין. ב-17 במרץ 1944 הועבר לאחסנה. לאחר מכן הוצב בטייסת 317 (פולנית) ב-24 באוגוסט 1944 שם סומן בקוד JH- , וב-19 באוקטובר 1944 הועבר לאחסנה ביחידת התיקונים וההנצלה מס’ 411.

הועבר לגזרת הים התיכון ב-10 במרץ 1945, והופעל ע”י טייסת 72.יצא משירות כשהטייסת נסגרה ב-30 בדצמבר 1946, והוכנס לאחסנה. לאחר המלחמה נמכר לחיל האויר האיטלקי ב-26 ביוני 1947, ושם קיבל מס’ זנב MM.4102. שופץ ע”י חברת “אירונאוטיקה מאקי” בווארזה והוסב לצילום,ונכנס לשירות בכנף הקרב הפצצה מס’ 5 בויסנצה מ-15 בדצמבר 1947. הופעל גם ע”י כנף הקרב הפצצה מס’ 51 בטרוויסו, וע”י להק 155.

ספיטפייר MM.4102 בחיל האויר האיטלקי

נמכר לממשלת ישראל ביוני 1952, ועבר ביקורת תחזוקה והחזרה למצב טיסה בחברת “אמברוזיני” בפוג’יה. הגיע בטיסה ארצה כשהוא נושא מספר להעברה 0608. ב-11 ביוני 1952 הוכנס למכון הבדק לביקורת והתקנות, שלאחריהן קיבל את המספר 2068 והועבר לטייסת 105 בבסיס רמת דוד.הופעל גם ע”י טייסת 107. לאחר שעבר תאונת נחיתה הועבר למכון הבדק לתיקונים בדצמבר 1954, שלאחריהם בוצעו טיסות ניסוי ע”י הטייס סיי פלדמן ב-22 בדצמבר וב-5 בינואר 1955.

חזר לטייסת 105, יצא משירות בפברואר 1956 וב-30 באפריל 1956 הועבר למכון הבדק לאחסנה. גורלו אינו ידוע.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x