פרטי המטוס:
דגם: C-46A-45-CU קומנדו
יצרן: קרטיס-רייט,מפעל בופאלו,מדינת ניו יורק
מספר יצרן: 30202
מספר גוף: 738
מס’ חא”א: 42-96540

תולדות המטוס:
התקבל ע”י פיקוד התובלה של הזרוע האוירית של צבא ארה”ב בתאריך 7 באפריל 44.לאחר סיום מלחמת העולם השניה הועבר בתאריך 6.11.45 לרשות למכירת עודפי המלחמה בבסיס וולאנט רידג’ שבמדינת ארקנסו.
המטוס ומטוסים נוספים נרכש ע”י אל שווימר,שליח רכש של מדינת ישראל שהיה בעל חברה לאחזקת מטוסים בבורבנק שבמדינת קליפורניה.המטוס הועבר לשם,אוזרח ונרשם תחת אות קריאה פנמי RX-138 ע”ש החברה הפיקטיבית LAPSA שהוקמה לשם הוצאת המטוסים מארה”ב.
המטוס הוטס לפנמה ומשם במסע ארוך לצ’כוסלובקיה,שם הועמס בנשק ותחמושת וטס ארצה.לאחר פריקתם שב לצ’כוסלובקיה להובלה נספת של נשק במסגרת מבצע “בלק”.
בנובמבר 48 המטוס קיבל מספר זנב 17-11 במסגרת להק תובלה אוירית.נרשם במנהל התעופה האזרחית ע”ש חברת אל שם תחת אות קריאה 4X-ACT.הועבר לחברת ארקיע ב-11.10.49 ומשם לאל על ב-24.1.50.המטוס ביצע טיסה ראשונה לאילת בתאריך 24.2.50 וכן טיסות במסגרת מבצע “מרבד הקסמים” להעלאת יהודי תימן תחת רישום זר פיקטיבי.
נרשם מחדש ב-14.10.52 תחת אות קריאה 4X-ALC ועל שם ארקיע בתאריך 27.2.55.הרישום הישראלי בוטל ב-27.2.56 כשהמטוס יצא משירות. נמכר לחברת AAXICO האמריקאית תחת אות קריאה N5141B ולאחר מכן לחברת תעופה LANICA ב-26.3.56 והופעל בדרום אמריקה תחת הרישום AN-BIR.
לאחר מכן נמכר להארולד דייויס מניו יורק ונרשם שם תחת אות קריאה N4198A .נרכש ע”י בעלים פרטיים ממכסיקו ואף קיבל אות קריאה XB-JED אך העיסקה לא יצאה לפועל והמטוס יצא משימוש ולבסוף נגרט.