פרטי המסוק:
דגם: 205A-1
יצרן: בל, ארה”ב
מספר יצרן: 30012
שנת יצור: 1968
תולדות המסוק:
מסוק זה הופעל בטייסת 124 תחת מספר זנב 043 . סימן הרישום האזרחי 4X-BCC שוריין לחברת ציקלון בכרמיאל בשנת 1978 עבור המסוק , שהיה מיועד לשיפוץ ולמכירה לאחר שיצא משירות, אולם היות וחברת ציקלון נתקלה בקשיים ב”איזרוח” לא עשתה שימוש ברישום.
המסוק נמכר למפעיל בארה”ב במרץ 81 ונרשם תחת סימן הרישום N5598L. לאחר מכן נמכר לחברת Campbell Helicopters Ltd בקנדה בשנת 86 ונרשם כ-C-FJTF. בתאריך 24.9.93 בעת שהיה במרחק של 48 מייל מהעיר אדסון שהמחוז אלברטה, כשהוא נושא במתלה המטען סל ובו ציוד לקידוחים סיסמיים במשקל 2,500 ליברות, ולאחר שהסל התרומם מעל גובה צמרות העצים, החלו במסוק רעידות חזקות. בעת שהטייס ניסה להשליך את המטען, החל המסוק לסבסב באלימות והטייס לא היה מסוגל להגיע למנגנון שחרור המטען. המסוק נפל על צידו השמאלי על עצים גבוהים וניזוק קשות. הטייס נפצע קשה. חקירת מנהל התעופה הקנדי גילתה שהטייס איבד שליטה על רוטור הזנב מפני שגלגל השיניים הקוני בממסר הביניים נשבר עקב התעייפות החומר, ולכן לא הועברו הסיבובים מהממסר הראשי אל ממסר הביניים וממנו לממסר רוטור הזנב.
המסוק שוקם ולאחר מכן נמכר לחברת- Nationwide Helicopters Ltd .נמכר לארה”ב ב-17.12.93 והרישום הקנדי נמחק. מהתאריך 4 בדצמבר 2000 רשום כ-N32240 ע”ש היחידה האוירית של משרד השריף של מחוז ונטורה.
תודתנו לנעם הרטוך על העזרה בפרטים
בל 205 043
- שם המחבר: אבינעם מיסניקוב
- אפריל 2, 2021
- אין תגובות
שתפו את המאמר
מנוי
Login
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות