פרטי המטוס:
דגם: מיראז’ IIIBJ
יצרן: דאסו, צרפת
מספר יצרן: 237
מספר סידורי בקו היצור של המטוסים לחיל האויר: BJ-2
שנת יצור:1966
תולדות המטוס:
המטוס הגיע ארצה בתאריך 11 במרץ 1966 כשהוא נושא את אות הקריאה 4X-FUX. זהו מטוס השחק האחרון שסופק. נכנס לשירות בטייסת 119 בתל נוף. המטוס שימש הן לטיסות הסבה לשחק והן כמטוס קרב בגיחות מבצעיות.ב-6 ביוני 1967 נפגע המטוס, אותו הטיס סרן גיורא רום מנ”מ מעל רמת הגולן ורום נפצע. הוא הנחית את המטוס הפגוע ברמת דוד. מטוס זה הוטס גם בטייסת 101.
היסטורית האחזקה שלו כוללת התקנת אב טיפוס למכשיר קשר ARK-51 שבוצעה באוקטובר 1971.
ב-8 באוקטובר 1970, כשנסגרה טייסת 119 כטייסת שחק לקראת קליטת מטוסי הקורנס, הועבר לטייסת 117 ברמת דוד. כשנסגרה גם טייסת זו כהכנה לקליטת מטוסי הנץ באוגוסט 1979 ,הועבר לטייסת 253 בבסיס איתם, וכשהוחזר הבסיס לידיים מצריות לאחר הסכמי השלום, הועבר עם מטוסי הטייסת לבסיס חצור ב-24 בספטמבר 1981 ,שם הוקמה באפריל 1982 טייסת המילואים 254 בפיקוד סא”ל גיורא אבן. יצא משירות ביוני 1982 כשבספריו רשומות 1,479 שעות טיסה ולאחר מכן נמכר לחיל האויר של ארגנטינה בעסקה שנקראה “עששית”.
הועבר למפעל בדק מטוסים של התעשיה האוירית לביקורת שלאחריה נצבע וסומן במספר זנב של חיל האויר של פרו FAP-4817 כדי להסוות את יעדו. שומר במעטפת הגנה “קוקון” ונשלח במשלוח השני באניה “אלמה טוקומן” שהגיעה לנמל בואנוס איירס בתאריך 1 בפברואר 1983 , הועבר לבסיס האחזקה ריו קווארטו, נכנס לשירות בתאריך 17 באוקטובר 1984 תחת מס’ זנב C-721 והופעל בטייסת הקרב ה-55 של הבריגדה האווירית הרביעית בבסיס מנדוזה.
לאחר שיצא משירות בשנת 1998 ובספריו רשומות 1694:30 שעות טיסה,אוחסן ביח’ האחזקה AMACUAR בבסיס ריו קוארטו.בשנת 2002 צורף לאוסף במוזיאון הטכנולוגי שנמצא בבסיס.
לאחר מכן הועבר לתצוגה במוזיאון בחוות סנטה רומנה הנמצא בוילה מרסדס שבמחוז סן לואיס.