הפלת מיג 21 מצרי, 8.6.1967

ביום שבת,בתאריך 8.7.67 היה סרן אביהו בן נון,סמ”ט א’ של טייסת 119,בכוננות בטייסת. הוא הוזנק במטוס שחק 41 של הטייסת עם בן זוגו סרן אילן הייט לפיטרול באור אחרון באיזור צפון תעלת סואץ. כשפנו לחזור לבסיס הבחין בן נון במרחק 20-30 מייל לכיוון מערב במבנה מטוסי מיג 21 מצריים.הוא דיווח לבקר על קשר עיין וקיבל אישור ליירוט. הוא הפעיל מבער אחורי ופנה עם בן זוגו בחריפות לעבר המיגים,תוך כדי כך הוא השליך בידונים,אך לא במהירות הנכונה, ואלו תלשו את טילי האויר אויר מתחת לכנפי מטוסו.הוא איבד קשר עיין עם מס’ 2 שלו שנשאר לפטרל בצפון סיני.

בן נון נכנס לקרב.הוא חלף על פני הרביעיה המצרית שטסה בשורה עורפית ובמעגל,פנה חדות והתמקם מאחורי מס’ 4 המצרי.המטוסים המצריים נסקו מעלה ובן נון מאחוריהם.כשהגיע לטווח שיגור טילים התחוור לו שהטילים שלו אינם.

הרודף והנרדפים כבר היו מעל איזור הביצות שמעבר לתעלת סואץ.הבקר הזהיר את בן נון שרביעית מיגים נוספת המריאה לתיגבור מבסיס אינשאס.המרדף הגיע לגובה 34,000 רגל ואז סגר בן נון טווח על המיג האחורי. בתוך כך,מספר 1 ו-2 של המבנה המצרי ביצעו פנייה וצללו על השחק של בן נון ובאותו רגע ירה בן נון צרור על המיג וזה נפגע ונפל.

בן נון משך מייד ונסק מעלה כדי לא להיות מיורט ולפתע קיבל הזדקרות מדחס.תופעה ידועה במנועי האטאר 9B של השחקים באותה תקופה.הוא פעל לפי הנוהל,צלל מטה,כיבה את המנוע והניעו שוב. כשהתיישר גילה שהמיגים שנותרו נעלמו.הוא חזר מזרחה והופגש ע”י הבקרה עם הייט ושניהם המשיכו לנחיתה בתל נוף.

זוהי היתה ההפלה הראשונה של אביהו בן נון.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x