בתאריך 23 באוקטובר 73 היו שני זוגות מטוסי שחק של טייסת 117 שאותם הטיסו מפקד הטייסת סא”ל יהודה קורן כמוביל, מס’ 2 עמית לבני, מס’ 3 קובי ריכטר ומס’ 4 יפתח סדן, בפטרול ירוט מעל השטח הסורי..
סיפר קורן בספר ההפלות של הטייסת:
“הוכנסנו לקרב אויר בעקבות תקיפה של טייסת האחת וקרב שלהם. הבקר הפנה אותנו מזרחה- “המון מיגים”. גילינו זוג בפנייה שמאלית שהפך ימינה. נכנסתי אחרי מס’ 2 ויריתי עד טווח 250 בערך. לא נראו פגיעות. מס’ 1 של המיג שיגר לכיוון מערב. הזהרתי את השחקים ושיגרתי עליו. לא ראיתי תוצאה. מס’ 2 שלי דיווח שנפגע . לא ראיתי אותו והוא לקח כיוון הביתה. הייתי בפנייה שמאלית וגיליתי שוב את המיג שיריתי עליו, הפעם בצלילה קלה לכיוון צפון עד שפגע בקרקע. ראיתי מיג נוסף אך שחק של טייסת 101 (הערת המערכת: באותה שעה היתה במקום רביעיה של טייסת 101 : אברהם שלמון,ישראל בהרב בשחק 52 , עמירם קלכמן, בשחק 33 ודן סבר) ישב עליו, ירה פעמיים ופוצץ אותו. המיג נפל לתוך כפר לבנוני. (הערת המערכת: היה זה ישראל בהרב שהפיל את המיג) בשלב זה גיליתי מאחורי מיג בטווח קרוב. העפתי אותו קדימה כשהוא יורה עלי. זוג מטייסת 101 היה לידי כשניתקתי מגע יחד איתם. מס’ 3 הודיע שאינו יכול לנתק, והיות והיה לי דלק פניתי חזרה לעזור לו,אך בינתיים הוא ניתק מגע לאחר שהפיל מיג אחד. בדרך חזרה היה שיגור זרת (הערת המערכת: טיל כתף SA-7) באיזור לבנון וכמו כן נ”מ.” |
סיפר סדן בספר ההפלות של הטייסת:
“פטרול להגנה. “נמר” כנראה בקרב. (לפי דיווח הבקר) נראו 2 פטריות בכיוון 200. לא ללכת לקרב של נמר. למפגש בכיוון 040-070 -המון מיגים.(לפי דיווח הבקר). הושלכו בידונים (הערת המערכת:מיכלים נתיקים) גדולים. ל-1,2 אין קשר עין.3-4 קשר עין עם זוג ואחריו עוד זוג. הם משליכים בידונים. השלכתי גחון. יחד עם 3 על מיג 21. בשלב מסויים אני מגלה מיג מאחורי, שובר ומעיף אותו קדימה. מדווח ל-3 שאני לא יכול להמשיך איתו. כאשר אני על המיג מאורגן לטיל, מתקבלת הוראת שבירה למי שבכיוון מערב. שברתי. היה שיגור לא אלי. פניתי חזרה ולא ראיתי את המיג. היה לי 1,500 (הערת המערכת:ק”ג דלק) והייתי במהירות יחסית נמוכה. הודעתי שאני מתחיל לנתק. 3 (ריכטר) היה ביחד איתי .ראינו כל אחד מיג. 3 התייחס אליהם . לי לא היה דלק. בדרך חזרה קיבלתי הוראת שבירה. כנראה זרת. בקרב ראיתי לפחות שישה מיגים בזוגות. בקרב ראיתי את 2 נפגע מתחת לבטן. מקום הקרב-איזור החרמון, מדרונות מזרחי ומערבי. 3 חזר עם 1. בסוף הקרב הוא נשאר לבד מחוסר ברירה.” |
סיפר עמית לבני:
“התפתח קרב עם מיג 21 צפונית לדמשק כאשר אני נשאר עם מס’ 1 בשלב הראשון.התיישרנו אחרי זוג מיג 21 בכיוון מערב.מס’ 1 הלך על האחורי,ואני הלכתי על הקדמי שהיה עם אף גבוה. ביצעתי פנייה קלה ימינה במהירות נמוכה במטרה לשגר טיל כאשר הרגשתי פיצוץ חזק מאחור ופגיעה במטוס. הודעתי שנפגעתי והורדתי אף,אספתי מהירות בכיוון דרום מערב וראיתי שהכל במטוס בסדר, חזרתי לבד לנחיתה” |
סיפר קובי ריכטר שהטיס את שחק 79:
“נכנסנו לקרב עם שמונה מיג 21 יחד עם רביעיה של 101. בזמן הקרב יריתי צרור תותחים, ואחד הפגזים התפוצץ לי ליד האף ונפגעתי ממנו קלות. לאחר ניתוק מגע נכנסו עלי שני מיגים ונשארתי לבדי איתם.הפלתי אחד מהם בטיל דקר שפגע בו, והוא נכנס לאדמה. השני ניתק מגע מזרחה, ואז הלכתי הביתה”. |
מטוס המיג שראה קורן נכנס לאדמה נחשב להפלת טייסת