הפלת שני סוחוי 7 מצריים, 19.10.1973

לאחר שנשארתי ברפידים ליומיים כוננות, שובצתי עם כל החבר’ה בזוגות הכוננות. ב-19 באוקטובר בערך ב-10:00, הוזנקו שני זוגות לכיוון התעלה לתקיפה,נפגשו עם סוחויים ומיג-17 והפילו כמה מהם. אותנו הזניקו לפיטרול אחרי גמר הקרב שלהם, עד שיגיעו מבנים מהצפון להחליף. בצהריים יצא לנו שוב להיות בכוננות. הזניקו אותי בנשר 61 ואת דרור חריש בנשר 31 לקראת תקיפה מצרית באזור דווייר סואר מעל הגשר.

רצנו מהר מאוד והגענו לאגם עוד לפני התוקפים. המהירות היתה גדולה וכשראינו אותם מושכים ממערב לא ניתן היה להיכנס עליהם. הייתי מוכרח לבצע 270 לשמאל, תוך משיכה מעל לאגם, כדי להתארגן אחריהם. הם היו ארבעה זוגות בשורה עורפית, כולם סוחוי-7 חמושים ברקטות.

ראינו אותם נכנסים מדרום לצפון לאורך התעלה באזור הגשר. הריכוז הענק של הרכב והשריון שלנו עמד שם בשיירות. ראיתי אוטובוס אחד נדלק מרקטות. נכנסתי על הזוג השלישי בשורה ושיגרתי מיד טיל על (המטוס) האחורי. הוא נפגע, התפוצץ ונפל לתוך התעלה. מספר ארבע שלו שבר חזק שמאלה וברח בלי לשחרר חימוש. עזבתי אותו והמשכתי לרדוף אחר הזוג השני, שהיה לאחר היציאה מהתקיפה, ברדיפה לכיוון מערב. הייתי עדיין עם נתיק הגחון, במהירות גבוה מכדי להשליכו.

המשכתי ברדיפה כשאני סוגר לאט-לאט ומגיע לטווח של כ-300 מטר. הטייס ביצע שבירות חריפות לצדדים בגובה נמוך מאוד ובמהירות גבוהה. בגלל מהירות הטיסה והמטוס עליו טסתי לא ניתן היה כמעט לכוונן. ניסיתי מספר צרורות קטנים ולא פגעתי.

החלטתי להמשיך ברדיפה עד למקום לקו הגנת הנ”מ המצרית. המשכתי כך אחריו עד כ-15-10 מייל מהתעלה, ואז, באחת השבירות שלו שמתי פיפר קדימה על קו הטיסה, יריתי צרור ארוך ושברתי מזרחה הביתה. לא ראיתי אם פגעתי (במטוס), ואז, בפניה, “הפלתי” כנף ימין וראיתי אותו נמרח ומתפוצץ על הקרקע (בפיצוץ) נפל”ם ענק.

חזרתי לתעלה ונפגשתי עם דרור, שרדף גם הוא אחרי זוג, אך אלו, בחוכמה, לא שברו והוא לא הצליח לסגור עליהם.

גיורא אפשטיין ובנו ליד נשר 61 (מקור:IAF/PDB)

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x