תאונת יסעור 402

פרטי המסוק:

דגם:CH-53A סי סטליון

יצרן:סיקורסקי,ארה”ב

מספר יצרן:65-123

מספר צי:Bu.153737

יסעור 402 לאחר הנחיתה

תיאור האירוע:

המסוק ניגש לנחיתה בשטח בעת אימון שנערך ב-18 באוקטובר 90 סמוך למחנה “מנוס” ליד גבעת החבלנים.זו היתה לו הנחיתה השניה באותו איזור במסגרת הגיחה שלו, והוא נשא 32 לוחמים.

בעת הנחיתה אירעה תקלה: כבל משוב של אחד ממפעילי ה- ( IGV (Inlet Guide Vanes (שהם להבי הכוונת האויר בכניסה למדחס) של אחד ממנועי ה-T-64-T4C2 של המסוק- נתקע, וכתוצאה מכך נעו 4 שורות הלהבים למצב סגור,שמנע את כניסת חלק מהאויר למדחס ונוצרה תופעה שנקראת “נחשול” .

מנוע T-64 של מסוק היסעור. החץ מראה את כבל משוב IGV שנתקע ושגרם לתקלה

סיבובי המנוע ירדו, והצוות זיהה את ה”נחשול” ותיפעל את המסוק לנחיתת חירום, אולם  המסוק נחת בכבדות כתוצאה מהאבק הרב שהסתיר את שדה הראיה של הצוות וכתוצאה מהסל”ד הנמוך של המנוע התקול, וזנבו נשבר. לא היו נפגעים.

המסוק שופץ במפעל מת”א ירושלים של התעשיה האוירית. תוך כדי השיפוץ שודרג מרמת סדרה “ד” לרמת סדרה “ז” ונוספו לו בין היתר מוט תדלוק באויר ומיכלי דלק חיצוניים, מספרו שונה ל-702  והוא חזר לטוס בטייסת, וכיום, לאחר שדרוג לרמת “יסעור 2000”  מספרו 902  .

יסעור 402 לאחר חילוצו, על הנגרר לקראת העברתו
לשיפוץ(באדיבות משה בנדרימר)
יסעור 402 לאחר שיפוצו ושידרוגו במפעל מת”א ירושלים של
התעשיה האוירית בעטרות (באדיבות עופר בר שלום)

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x