פרטי המטוס:
דגם: F-4E-51-MC פאנטום II
יצרן: מקדוננל דגלס, מפעל סיינט לואיס, מיזורי, ארה”ב
מספר יצרן: 4298
מס’ חא”א: 72-0138
תולדות המטוס:
מטוס זה יוצר עבור חיל האויר האמריקאי אולם עקב בקשת ממשלחת ישראל לסיוע בטחוני בהול במלחמת יום הכיפורים הועבר ישירות לישראל בטיסה במסגרת עסקת “Nickel Grass”, ונחת בבסיס חצור בתאריך 13 באוקטובר 1973 לאחר חניית בינים בבסיס ח”א האמריקאי לאחס שבאיים האזוריים. על העברת מטוסי הקורנס לישראל וקליטתם במבצע “קומנדו” אפשר לקרוא במאמר בשם זה מאת המחבר באתר זה. למטוס ניתן מספר הזנב 306.
לאחר ביקורת קבלה והתקנות, הוצב המטוס בטייסת 69 בבסיס רמת דוד והופעל במשימותיה השוטפות . ביום 16 באוקטובר 1986 המריא מהבסיס כשהוא מוטס ע”י רס”ן ישי אבירם ונווטו סרן רון ארד לתקיפת מטרות מחבלים באיזור צידון שבלבנון במסגרת מבצע “בית אבא 12”. עקב תקלה במרעום אחת הפצצות שנשא, התפוצצה הפצצה בעודה על כנף המטוס. הצוות נטש בשלום.
הטייס חולץ כשהוא נתלה על אחד המגלשים של מסוק צפע שנשלח לחפות אחרי מאמצי החילוץ ואילו הנווט רון ארד נפל בשבי אנשי אירגון המחבלים “אמל”, עד כמה שנודע במשך השנים הועבר לאיראן ועקבותיו נעלמו.
ראיון עם הטייס שהופיע בעיתון מעריב ב-10 בדצמבר 1986 (מקור: “עיתומות יהודית היסטורית”)
היה המטוס המועדף שלי עקב הצביעה השונה שלו עד להתרסקותו בלבנון .